Szwedzi wydadzą 3,5 mld zł

Agnieszka Janas
opublikowano: 26-04-2006, 00:00

Przez 15 lat Ikea zainwestowała w Polsce 2,5 mld zł.

Przez kolejnych pięć chce wyłożyć dużo więcej.

Marka Ikea to nie tylko meble. Coraz częściej ta nazwa kojarzy się w Polsce z dużymi parkami handlowymi na obrzeżach miasta. Oferowany jest w nich asortyment uzupełniający szwedzką ofertę, np. wysokiej klasy meble, sprzęt AGD RTV czy artykuły sportowe.

Dziś na warszawskim Targówku uruchomiona zostanie część takiego parku handlowego. Powstał pasaż o nazwie Park meblowy, w którym powierzchnię wynajęły m.in. firmy meblarskie oraz supermarket Piotr i Paweł. Do końca roku oddany zostanie jeszcze zespół 10 restauracji oraz Domoteka, czyli powierzchnia handlowa dla małych firm oferujących wyposażenie wnętrz.

Wartość tej inwestycji (38 tys. mkw.) wyniesie 300 mln zł. To nie koniec planów Szwedów. Inter Ikea jest właścicielem 2,6 mln mkw. terenu w dużych miastach, przeznaczonego na handel i usługi, a więc ma gdzie budować. Ambicją spółki jest ponad 500 tys. mkw. powierzchni handlowej do 2008 r.

— Oznacza to, że wybudujemy 330 tys. mkw. nowych obiektów, na które wydamy 3,5 mld zł — wylicza Per-Arne Hubinette, dyrektor zarządzający Inter Ikea Centre Polska.

To duże przyspieszenie. Dla porównania, spółka zainwestowała w latach 1990-2004 2,5 mld zł i wybudowała 187 tys. mkw. powierzchni handlowej. W tym roku oddane zostaną jeszcze m.in. sklep Electro World w Parku Handlowym Matarnia w Gdańsku, sklep meblowy w Katowicach. Zostaną też rozbudowane centra w podwarszawskich Jankach oraz na Bielanach Wrocławskich.

— W następnych latach chcemy uruchomić m.in.: sklep Ikea i centrum handlowe w Łodzi, sklep meblowy w Bydgoszczy, nowe inwestycje w Poznaniu i Krakowie —wylicza dyrektor Per-Arne Hubinette.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu