Szybsi od rynku

KZ
opublikowano: 16-05-2006, 00:00

Wyniki telewizji były zbliżone do prognoz, czyli bardzo dobre. Podobnie powinno być w kolejnych kwartałach.

Skonsolidowany zysk netto Grupy TVN w pierwszych trzech miesiącach sięgnął 48,9 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 40 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Analitycy spodziewali się wyniku netto na poziomie 46,3 mln zł. Dynamicznie wzrosły także przychody: o 22 proc. — do 236 mln zł. Wskaźnik EBITDA poprawił się o 19 proc. — do 78,5 mln zł, co daje marżę 33 proc. Okazała się ona o 1 pkt proc. niższa niż przed rokiem, ale gdyby nie koszty programu motywacyjnego, zysk operacyjny powiększony o amortyzację sięgnąłby 89 mln zł.

Poprawa wyników spółki to zasługa rosnących przychodów z działalności reklamowej. W pierwszych trzech miesiącach wzrosły one o 15 proc. — do 188 mln zł. W tym czasie rynek reklamy w segmencie telewizyjnym urósł o 7 proc. (szacunki TVN). Dwukrotnie lepsze od przeciętnej przychody stacji to efekt nie tylko zwiększenia sprzedaży tzw. liczby punktów ratingowych, ale też podwyżki cen (przeciętnie o 7 proc.), na co TVN zdecydował się w marcu.

— Reklamodawców przyciągnęły bardzo dobre wyniki oglądalności głównej stacji. Dzięki dobrej ofercie programowej po raz pierwszy w historii udało się pobić Polsat pod względem udziałów w całej widowni (16,4 proc. w pierwszym kwartale). Jeszcze lepiej było w naszej grupie docelowej (osoby w wieku 16-49 lat, mieszkańcy dużych miast — przyp. red.), w której w najlepszym czasie antenowym udział głównego kanału wzrósł z 30,5 do 35,1 proc. — mówi Piotr Walter, prezes TVN.

Szef grupy podtrzymał deklarację 16-18 proc. wzrostu przychodów w całym roku (a więc do około 1 mld zł). Nie wykluczył przy tym, że uda się wypracować nieco lepszy od zakładanych 29-31 proc. poziom marży EBITDA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu