Firma Moris, chorzowski producent szyn zgrzewnych oraz dystrybutor wyrobów hutniczych i akcesoriów kolejowych, poinformowała, że uruchomiła pierwszą w kraju internetową platformę sprzedażową. Za jej pośrednictwem klienci biznesowi, m.in. z branż stalowej i kolejowej, mają dostęp i możliwość zakupu prawie 4 tys. różnych artykułów. Przedstawiciele firmy zapewniają, że dzięki platformie czas od zawarcia transakcji do przygotowania towaru do wysyłki lub osobistego odbioru skrócił się do 24 godzin. Moris oferuje też dowóz zamówienia w dowolne miejsce w całej Polsce, ale też Czechach oraz na Słowacji, a wkrótce także na Węgrzech oraz w Litwie, Łotwie i Estonii.

— Uruchomienie internetowej platformy to kolejny krok cyfryzacji naszej firmy i wykorzystanie potencjału jej nowego magazynu — mówi Piotr Opoń, szef e-commerce oraz digitalizacji firmy Moris.
Magazyn jest w pełni zautomatyzowany, dzięki czemu rozładunek pociągu z huty z ładunkiem, którego masa przekracza 1 tys. ton, skrócił się z trzech dni do 8 godzin. Z kolei załadunek samochodu dostawczego trwa do 30 minut.
— To pierwsze tego typu rozwiązanie w naszej branży — deklaruje Piotr Opoń.
Moris dysponuje stacjonarną zgrzewalnią szyn kolejowych, która pozwala zespolić szyny o długości do 360 m. Dzięki temu magazyn firmy opuszcza rocznie prawie 2 tys. km torów.
W zeszłym roku przychody chorzowskiego producenta wzrosły o jedną czwartą — do 1,23 mld zł wobec 0,97 mld zł rok wcześniej, a zysk netto wzrósł z 107,1 mln zł w 2021 r. do 165,8 mln zł.
