Tak to widzę Chcemy konkurować na równych zasadach

AH
opublikowano: 14-05-2009, 00:00

Mariusz Szpikowski

prezes Air Italy Polska

W 2008 r. Urząd Lotnictwa Cywilnego zrezygnował z zasady "no objection", stosowanej w krajach UE i nie dopuszczającej do rynku krajowego innych przewoźników, jeśli krajowe podmioty nie wyrażają na to zgody, i dopuścił do obsługi lotów czarterowych z Polski poza obszar Unii Europejskiej inne linie lotnicze. Oznacza to, że przewoźnikom już nie opłaca się inwestować w Polsce, otwierać tu baz, zatrudniać pracowników. To niedopuszczalne na takich rynkach jak Niemcy, Włochy czy Belgia. Przykładem są Włochy, gdzie Lufthansa, by móc operować na równych warunkach z Alitalią, musiała powołać nową linię — Lufthansa Italy — zarejestrowaną na Półwyspie Apenińskim. U nas polscy przewoźnicy czarterowi, którzy przez lata inwestowali w krajowe lotnictwo i budowali swoją pozycję mają takie same prawa, jak każda inna, obca linia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu