Targi motorem gospodarki

  • DI
opublikowano: 08-01-2019, 22:00

3 PYTANIA DO TOMASZA SZYPUŁY, PREZESA PTAK WARSAW EXPO

1. Co zrobić, by zbudować w Polsce targi będące w stanie nawiązać rywalizację z najlepszymi tego typu wydarzeniami?

Moim zdaniem — przede wszystkim zlokalizować je w Warszawie albo w jej bezpośredniej okolicy. Jedną z zalet takiego rozwiązania jest sama stołeczność, która nadaje wydarzeniom bardziej prestiżową rangę, kolejnym plusem jest lokalizacja: blisko lotniska oraz autostrady i tras ekspresowych, więc dojazd jest możliwy, a nawet stosunkowo łatwy, z każdego zakątka globu. Nawet planowana zmiana głównego lotniska w Polsce z Okęcia na CPK w Baranowie, jeśli dojdzie do skutku, nie wpłynie negatywnie na nasz biznes, ponieważ dzisiaj dzieli nas od przyszłej lokalizacji nowego lotniska niewiele ponad pół godziny. Istotnym argumentem jest też geograficzne natężenie imprez targowych. Na zachód od Warszawy najbliższe liczące się centrum targowe jest w Berlinie, na wschód w Petersburgu. Tak więc umieszczenie kolejnego akurat w centrum Polski jest jak najbardziej naturalne.

2. Co jeszcze może przyczynić się do rozwinięcia nowoczesnego centrum targowego?

Lokalizacja i dogodny dojazd to jedno, kompleksowa i ciekawa oferta, realizowana przez świetny zespół to drugie — ale równie, jak nie bardziej istotne jest, że to transakcja wiązana i targi dużej rangi to koło zamachowe gospodarki, nie tylko lokalnej, ale również wzmacniające pozycję państwa na szali regionalnej i globalnej. Pojawienie się Ptak Warsaw Expo zaczyna mieć już teraz coraz silniejszy wpływ na gospodarkę. Przykładem może być to, co stało się w branży hotelowej. Prestiżowy amerykański magazyn “Hotel Management” zauważył ostatnio, że pojawienie się targów było mocnym impulsem dla rynku w Europie Środkowej i Wschodniej. W swojej publikacji autorzy zauważają, że organizowane w październiku 2017 r. targi wpłynęły na najwyższy wynik wykorzystania miejsc hotelowych w Warszawie. Obłożenie sięgające ponad 80 proc. zawdzięczane jest 160 tys. gości podczas Warsaw Moto Show u nas w Nadarzynie oraz 45 tys. osób, które odwiedziły World Travel Show, również w naszym centrum. Na wyobraźnię działa też wskaźnik TRevPAR, pokazujący średni przychód z jednego pokoju hotelowego, który wzrósł o blisko 10 proc., dobijając do 146,98 EUR, czyli ponad 610 zł. Takie wyniki stołecznych hoteli mocno przełożyły się na pozytywny wynik branży w całym regionie. Autorzy raportu wskazują, że zwiększenie przychodów wiąże się nie tylko z usługami hotelowymi. Przybywający na targi korzystają więcej z dodatkowych usług: od gastronomii po wynajmowanie dodatkowych sal na spotkania biznesowe. Chcemy, aby nasze targi miały taką rangę, aby nie tylko przyciągały zainteresowanych robieniem biznesu na całym globie, ale też były głównym miejscem spotkań w regionie ludzi z konkretnych branż. Wiele mówi się o potrzebie innowacyjności, nowych technologiach, elektromobilności itd., ale zwróćmy uwagę, że najciekawsze i najświeższe trendy poznaje się na świecie właśnie na imprezach targowych, np. nowinki z branży automotive oglądamy na największych na świecie targach samochodowych we Frankfurcie nad Menem, gromadzących 5 tys. wystawców.

3. Jak najskuteczniej przyciągnąć do imprezy w Polsce uwagę zagranicy?

Obecnie stawiamy na drogę nawiązywania dwustronnych relacji. Niedawno podpisaliśmy umowę z uważanymi za największe na świecie targami Canton Fair. Zakłada ona współpracę na wielu polach, wymianę świadczeń marketingowych, wzajemną promocję wydarzeń oraz rozwój imprez targowych i wsparcie wydarzeń odbywających się w obu ośrodkach. Umowa przewiduje także coraz mocniejsze zaangażowanie i planowanie wspólnych wydarzeń, jak np. zapoznawanie chińskich partnerów ze specyfiką europejskiego rynku i polskimi produktami, które mają szansę zaistnieć w Chinach, a także budowę pawilonów dla polskich firm różnych branż na chińskich targach. Taki globalny kierunek rozwoju uważamy dla nas i dla uczestników naszych wydarzeń za optymalny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu