Targi regionalne zyskują na popularności

Marcin Bołtryk
opublikowano: 25-06-1999, 00:00

Targi regionalne zyskują na popularności

FORMA FESTYNU: Przy organizowaniu targów w małych miastach bardzo ważne są imprezy towarzyszące: seminaria, programy artystyczne, konkursy itp. —mówi Władysław Grochowski, prezes firmy Arche. fot. MP

Targi w małych miastach cieszą się zmiennym powodzeniem. W odróżnieniu od imprez organizowanych w dużych ośrodkach nastawione są na rozwijanie kontaktów lokalnego biznesu.

Organizowanie imprez targowych na terenie województwa mazowieckiego (poza Warszawą) napotyka trudności. Jak twierdzi Władysław Grochowski, prezes firmy Arche, wynikają one z pokutującego wśród przedsiębiorców z małych miast przekonania, że najlepiej działać pojedynczo.

Większość targów na Mazowszu ma charakter regionalny. Dlatego, zdaniem organizatorów, imprezy odbywające się w mniejszych miastach powinny być przygotowywane w taki sposób, by wzbudzać zainteresowanie jak największej liczby lokalnych przedsiębiorców i nie odstraszać zbyt skomplikowaną organizacją. Firma Arche w 1999 r. uczestniczy w organizowaniu 7 imprez targowych w Siedlcach. Są to: Forum Budownictwa, Forum Szkolnictwa, Targi Konsumpcyjne, Targi Sportu i Rekreacji, Podlasko-Mazowieckie Targi Rolno-Przemysłowe, Forum Zdrowy Człowiek i Targi Rękodzieła Artystycznego. Zasięgiem ogólnopolskim charakteryzują się jedynie te ostatnie, w których uczestnictwo zapowiedziały grupy z Litwy i Ukrainy.

Jak podaje Władysław Grochowski, ceny boksów targowych wahają się od 100 do 1000 zł za standardowe (12 mkw.) stoisko z wyposażeniem. Liczba wystawców to: od 30 (Targi Konsumpcyjne) do 120 (Targi Rękodzieła Artystycznego). Zwiedzających jest od 2 do 8 tys.

Głównym celem imprez odbywających się poza centrami targowymi jest promocja na danym terenie firm i producentów z innych regionów. Nie bez znaczenia jest również możliwość wypromowania regionu jako takiego. Taki charakter mają wielobranżowe Targi Północnego Mazowsza odbywające się corocznie w Ciechanowie. Ich organizatorem jest PPUiH Zacisze. W imprezie uczestniczy średnio 100 wystawców reprezentujących różne branże. Liczba zwiedzających to około 15 tys. osób. Koszt udziału w targach uzależniony jest od wielkości stoiska i w tym roku wynosił średnio 150 zł za mkw.

— W tym roku odbyła się siódma edycja Targów Północnego Mazowsza. Co roku impreza gromadzi coraz większą liczbę wystawców i zwiedzających. Rozszerza się jej zasięg — mówi Renata Woźniak z PPUiH Zacisze.

Organizatorzy niemal jednogłośnie twierdzą, że zainteresowanie imprezami lokalnymi rośnie powoli, ale systematycznie.

Marcin Bołtryk

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Targi regionalne zyskują na popularności