Tauron chce zmieniać zachowania odbiorców

Barbara Warpechowska
opublikowano: 2016-05-12 22:00

Tauron jest uczestnikiem konsorcjum, które przez trzy lata będzie realizowało projekt Mobistyle wart 2,4 mln EUR.

Celem przedsięwzięcia jest zachęcenie klientów do efektywnego korzystania z energii elektrycznej i cieplnej, podniesienie świadomości i zmiana złych nawyków w gospodarowaniu energią. W projekt, oprócz Tauronu Polska Energia, zaangażują się też Tauron Dystrybucja i Tauron Sprzedaż. — Stawiamy na badania i rozwój oraz innowacje. Decyzja o dofinansowaniu projektu Mobistyle z programu Horyzont 2020 potwierdza,że nie są to tylko plany, ale konkretne działania. Realizując kolejne projekty, korzystamy z wiedzy, doświadczenia i kreatywności naszych pracowników, którzy najlepiej znają potrzeby i specyfikę branży energetycznej. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rozwijanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, szczególnie w sprzedaży, jest istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej — mówi Jarosław Broda, wiceprezes Tauronu Polska Energia. Projekt Mobistyle — którego pełna nazwa brzmi Motywowanie użytkowników końcowych do zmiany zachowania przez zaangażowanie narzędzi ICT i usług informacyjnych — dotyczy wykorzystania energii,środowiska wewnętrznego, zdrowia i stylu życia, rozwoju technologii i modeli biznesowych związanych z proaktywnym korzystaniem z energii elektrycznej, ciepła i chłodu. Projekt w części, za którą odpowiedzialny jest Tauron, ma wykorzystywać infrastrukturę stworzoną w ramach realizowanej inicjatywy AMI+ Wrocław (Smart City Wrocław). Całkowity budżet projektu wynosi 2,4 mln euro. Przedsięwzięcie jest dofinansowane w 70 proc. Projekt będzie realizowany przez międzynarodowe konsorcjum, którego liderem jest holenderska spółka Huygen Installatie. Efekty będą testowane w pięciu krajach. Czas realizacji wynosi 36 miesięcy. © Ⓟ