Telewizje zmieniają cenniki

MAZ
opublikowano: 24-09-2007, 00:00

TVP zapowiada obniżenie o 30 proc. cen spotów sprzedawanych w październiku. TVN i Polsat stawki za reklamy podnoszą.

TVP zapowiada obniżenie o 30 proc. cen spotów sprzedawanych w październiku. TVN i Polsat stawki za reklamy podnoszą.

Biuro reklamy TVP sprzedaje tańszy czas antenowy na październik od 10 września. Do 18 września sprzedawało tylko reklamy z cennika. 19 i 20 września można było bukować tzw. pakiety ratingowe i premium, a od 21 września ruszyły zamówienia na pozostałe formy sprzedaży. Obniżka jest zbliżona do przeprowadzonej w wakacje i wynosi średnio 25-30 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Najdroższe październikowe reklamy w TVP są przed serialem „M jak miłość” (TVP2). 30-sekundowy spot kosztuje 79,2 tys. zł netto (bez rabatu). Za reklamę przed programem »Kulisy serialu „M jak miłość”« trzeba wyłożyć 70,2 tys. zł. TVP1 najdrożej (62,5 tys. zł) wyceniła spoty przed niedzielną prognozą pogody po głównym wydaniu „Wiadomości”.

Za to biuro reklamy TVN wprowadziło droższe o 20 proc. nowe pakiety GRP, dające pierwszeństwo emisji. Połowa zamówionych w tej formie spotów może się znaleźć w tzw. prime time, czyli czasie największej oglądalności. Zlecenia na te pakiety mają pierwszeństwo realizacji, co znaczy, że zwykłe pakiety będą bardziej redukowane. TVN sprzedaje w formie GRP ponad 80 proc. czasu antenowego przeznaczonego na reklamę.

Stacja podniosła też opłaty spotów kupowanych z cennika. Najdroższy, tak jak w 2006 r., jest czas przy programie rozrywkowym „Taniec z gwiazdami”. 30-sekundowa reklama kosztuje nawet 77,3 tys. zł. Spot przed „Faktami” (sprzedawany wyłącznie z cennika) w dni powszednie kosztuje 55,7 tys. zł.

Podobną jak TVN strategię zastosował Polsat, w porównaniu z wrześniem podnosząc ceny spotów średnio o 20 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy