Tell idzie za ciosem

MK
opublikowano: 03-09-2007, 00:00

Po umowie z Erą przyjdzie czas na Plusa i Playa. Największy diler Orange chce budować konkurencyjne sieci sprzedaży usług komórkowych.

Po umowie z Erą przyjdzie czas na Plusa i Playa. Największy diler Orange chce budować konkurencyjne sieci sprzedaży usług komórkowych.

Zarząd Tella nie ukrywa, że rozpoczęcie współpracy z Erą to początek ofensywy. Chce budować sieci sprzedaży także dla Plusa i Playa. Podpisanie umów to jego zdaniem tylko kwestia czasu. Niezbyt odległego.

— Obiecaliśmy akcjonariuszom dywersyfikację przychodów. Nawiązanie współpracy z Erą to początek tego procesu — tłumaczy Rafał Stempniewicz, prezes Tella.

Era zdecydowała się na ryzyko współpracy z właścicielem konkurencyjnej sieci, bo ma problemy ze sprzedażą usług. W drugim kwartale konkurenci pozyskali więcej klientów. Zdaniem części agentów Ery, trzeci kwartał będzie dla operatora jeszcze gorszy. Lekarstwem mają być nowe sklepy.

— Koncentrujemy się na budowie sieci od podstaw. Nie planujemy akwizycji agentów Ery, ale też ich nie wykluczamy — mówi Rafał Stempniewicz.

ETI, spółka zależna Tella, ma uruchomić kilkadziesiąt sklepów Ery. Pierwsze mają ruszyć już we wrześniu. W lakonicznym komunikacie giełdowym Tell nie podał sumy, którą zamierza zainwestować w budowę sieci Ery.

— Zainwestujemy tyle, ile trzeba — ucina prezes Tella.

Plany rozwoju sieci sprzedaży mogą jednak napotkać opór Centertela. Tell to największy jego agent: dzięki 270 sklepom i 80 doradcom zapewnia ponad 20 proc. sprzedaży nowych usług Orange. Operator może obawiać się, że menedżerowie Tella skoncentrują się na sieci konkurentów. Dla Orange, walczącego o utrzymanie pozycji lidera, byłby to zły scenariusz. Operator na razie tylko przygląda się działaniom największego agenta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu