Według danych Bloomberga, sprzedaż Shein w USA spadła o 16 proc. w okresie od 5 do 10 lutego. Temu w analogicznym czasie odnotowało spadek o 32 proc.
Mniejsze zainteresowanie zakupami na chińskich platformach zaczęto obserwować dzień po tym, gdy Donald Trump powiedział, że paczki z przedmiotami o wartości poniżej 800 USD z Chin nie będą już zwolnione z opłat celnych. Chociaż nowe wytyczne nie zostały jeszcze oficjalnie wdrożone, to kupujący już na tym etapie wydają się być zniechęceni perspektywą dodatkowej opłaty.
Bloomberg informuje, że giganci e-handlu z Chin już szukają sposobów na ominięcie nowych taryf lub ich obniżenie. Agencja twierdzi, że Shein poprosił niektórych swoich największych dostawców odzieży z Chin o to, by przenieśli część operacji do Wietnamu.
Według szacunków Nomura Holdings, w zeszłym roku chińskie platformy takie jak Shein i Temu wysłały do USA przesyłki o wartości 46 mld USD.