Ten Square Games wchodzi do Chin

opublikowano: 28-08-2019, 22:00

Producent gier mobilnych wprowadzi wkrótce na chński rynek grę „Fishing Clash”, koło napędowe jego wyników.

Choć wyniki Ten Square Games za II kw. okazały się lekko poniżej konsensu rynkowego, to notowania producenta gier przez cały dzień świeciły na zielono. Inwestorzy dobrze przyjęli informacje o rekordowych przychodach w lipcu wygenerowanych przez „Fishing Clash”. Przychody z gry wyniosły 16,7 mln zł przy 6,1 mln zł nakładów na marketing. W całym pierwszym półroczu tytuł wypracował 80,7 mln zł przychodów, czyli 84 proc. przychodów całej spółki, które wyniosły 95,2 mln zł. Dobra sprzedaż i monetyzacja „Fishing Clash” oraz stabilna sprzedaż pozostałych tytułów pozwoliły spółce zwiększyć zysk netto w pierwszym półroczu do 23,4 mln zł z 12,5 mln zł rok wcześniej.

Ten Square Games chce w najbliższych dniach wprowadzić grę „Fishing Clash” do sklepu App Store w Chinach. W przeciwieństwie do wersji na urządzenia z Androidem uruchomienie gry na urządzenia Apple’a w Państwie Środka nie wymaga uzyskania licencji u regulatora. Według przedstawicieli spółki urządzenia z iOS stanowią około 20 proc. chińskiego rynku.

— Przeprowadziliśmy tam zamknięte testy beta na małej grupie użytkowników systemu iOS. Parametry chińskich graczy nie odbiegały od wersji globalnej. W ciągu najbliższych kilku tygodni będziemy alokować budżety marketingowe i sprawdzać, jak to działa — mówi Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.

Spółka planuje wprowadzić grę na rynek chiński także na urządzenia z Androidem. Współpracuje w tym zakresie z drugim największym wydawcą na tamtym rynku — NetEase, który ma odpowiadać za całość działań marketingowych. Obecnie spółka czeka na certyfikacjęna system Android od tamtejszego regulatora.

— Proces rozpoczęliśmy w kwietniu, ale trudno powiedzieć, kiedy się zakończy. Mówi się o średnio sześciu miesiącach. Widzimy pełne zaangażowanie naszego partnera — mówi wiceprezes.

Ten Square Games pracuje obecnie nad czterema produkcjami. W czwartym kwartale planuje tzw. soft launch gry hobbystycznej. Projekt „Golf Rush” przechodzi obecnie weryfikację parametrów i optymalizację rozgrywki. Spółka planuje też wprowadzenie na rynek dwóch produkcji z obszaru gier kierowanych do kobiet. Powstały już grywalne wersje obu gier.

a9c2adc0-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z ryku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z ryku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy