Tesco redukuje cukier w swoich napojach

Tesco, największy operator sieci supermarketów na wyspach Brytyjskich obniża zawartość cukru w swoich firmowych napojach bezalkoholowych, co związane jest szykowaną podwyżką opłat będącą częścią rządowego programu walki z otyłością wśród dzieci, donosi Bloomberg.

Ilość cukru w takich napojach jak Tesco Cola zostanie zredukowana o połowę. Działanie to kończy rozpoczętą w 2011 r. akcję, która doprowadziła do zmniejszenia poziomu cukru w napojach o ponad 20 proc. 

Tesco, napoje bezalkoholowe
Zobacz więcej

Tesco, napoje bezalkoholowe

Bloomberg

Brytyjski rząd prowadził konsultacje z producentami napojów i ekspertami w dziedzinie zdrowia odnośnie swoich planów wprowadzenia podatku od słodkich napojów w celu ograniczenia plagi otyłości. W październiku Światowa Organizacja Zdrowia informowała, że wzrost detalicznej ceny słodkich napojów o 20 proc. zmniejszy ich spożycie o około 1/5.

Według specjalistów, cukry nie powinny przekraczać poziomu 5 proc. codziennej diety. 

Redukcja zawartości cukru ogłoszona w poniedziałek dotyczyć będzie około 50 produktów z 251 jakim firma musiała zmienić formułę by zejść do poziomu mniej niż 5 gramów cukru na 100 ml.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Tesco redukuje cukier w swoich napojach