Źródła agencji Bloomberg informują, że Tesla ma na celu obniżenie kosztów poprzez użycie większej liczby lokalnych komponentów, dzięki czemu może importować mniej części i unikać taryf. Ceny samochodów, które zostaną zbudowane w nowej fabryce Tesli w Szanghaju i zaczynają się od 355 800 juanów (50,8 tys. USD), prawdopodobnie zostaną obniżone od drugiej połowy 2020 r.

Amerykański koncern, kierowany przez ekscentrycznego miliardera Elona Muska, liczy na wartą wiele miliardów dolarów fabrykę w Szanghaju. To pierwszą fabryka Tesli poza Stanami Zjednoczonymi, która ma dać jej przewagę nad BMW i Daimlerem, które również celują w Chiny nowymi modelami pojazdów elektrycznych (EV)
Producenci pojazdów elektrycznych zmagają się z niespotykaną wcześniej zapaścią. Sprzedaż samochodów elektrycznych spada w Chinach od miesięcy po tym, jak rząd ograniczył dotacje.
Tymczasem Tesla jest na ostatniej prostej do rozpoczęcia dostaw z fabryki w Szanghaju. W tym miesiącu chińskie władze ujawniły, że lokalnie budowany Model 3 będzie kwalifikował się do dotacji państwowych w wysokości nawet 24 750 juanów na samochód, choć nie jest jasne, jaka część tego rabatu trafiłaby bezpośrednio do klientów.