Platforma Threads, uruchomiona przez Metę latem 2023 roku jako odpowiedź na Twittera Elona Muska, rozpoczęła emisję reklam na początku tego roku – początkowo w ramach pilotażu obejmującego jedynie USA i Japonię.
Obecnie Threads może pochwalić się liczbą przekraczającą 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a według Marka Zuckerberga, prezesa spółki Meta, w styczniu dziennie przybywało ponad milion nowych kont.
Na szybki wzrost popularności Threads wpłynęło m.in. pozbawione reklam środowisko oraz silna integracja z Instagramem. Użytkownicy tej drugiej aplikacji regularnie widzą posty z Threads w formie sugestii, a logowanie do Threads możliwe jest dzięki danym z Instagrama.
Rozszerzenie programu reklamowego następuje tuż przed publikacją wyników finansowych za pierwszy kwartał, zaplanowaną na 30 kwietnia. Inwestorzy z Wall Street będą bacznie śledzić kondycję działu reklamowego Meta, szczególnie w kontekście zawirowań rynkowych spowodowanych polityką celną prezydenta Donalda Trumpa, która uderzyła w światowy handel i pogorszyła nastroje na rynku technologicznym.
Meta – właściciel Instagrama, Facebooka i WhatsAppa – czerpie ponad 98 proc. swoich przychodów z reklam wyświetlanych w należących do niej aplikacjach.