Threads już nie bez reklam. Meta stawia na globalną monetyzację

ON, Bloomberg
opublikowano: 2025-04-23 19:07

Meta Platforms otwiera swoją platformę społecznościową Threads dla niemal wszystkich reklamodawców na całym świecie. To krok, który pozwoli firmie na wygenerowanie nowego źródła przychodów, oferując markom możliwość dotarcia do użytkowników na 30 rynkach – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Platforma Threads, uruchomiona przez Metę latem 2023 roku jako odpowiedź na Twittera Elona Muska, rozpoczęła emisję reklam na początku tego roku – początkowo w ramach pilotażu obejmującego jedynie USA i Japonię.

Obecnie Threads może pochwalić się liczbą przekraczającą 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a według Marka Zuckerberga, prezesa spółki Meta, w styczniu dziennie przybywało ponad milion nowych kont.

Na szybki wzrost popularności Threads wpłynęło m.in. pozbawione reklam środowisko oraz silna integracja z Instagramem. Użytkownicy tej drugiej aplikacji regularnie widzą posty z Threads w formie sugestii, a logowanie do Threads możliwe jest dzięki danym z Instagrama.

Rozszerzenie programu reklamowego następuje tuż przed publikacją wyników finansowych za pierwszy kwartał, zaplanowaną na 30 kwietnia. Inwestorzy z Wall Street będą bacznie śledzić kondycję działu reklamowego Meta, szczególnie w kontekście zawirowań rynkowych spowodowanych polityką celną prezydenta Donalda Trumpa, która uderzyła w światowy handel i pogorszyła nastroje na rynku technologicznym.

Meta – właściciel Instagrama, Facebooka i WhatsAppa – czerpie ponad 98 proc. swoich przychodów z reklam wyświetlanych w należących do niej aplikacjach.