Tłuszcze ciążą w zakupowym koszyku

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-07-20 20:00

Drożeją produkty spożywcze we wszystkich kategoriach, a na wysokich podwyżkach skorzystają dyskonty i duże sieci handlowe.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • dlaczego duże sieci handlowe i dyskonty mają zyskać na drożejącej żywności
  • w której sieci handlowej podstawowe produkty spożywcze są najtańsze
  • o ile podrożał średni koszyk podstawowych produktów spożywczych i poszczególne kategorie
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Inflacja w Polsce wyniosła w czerwcu według GUS 15,5 proc., a 40 podstawowych produktów spożywczych zdrożało r/r o 9,7 proc. – wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Ich cena wzrosła do 246,75 zł, to o 5,69 zł więcej niż w maju.

Podrożały towary we wszystkich 10 analizowanych kategoriach. Rekordowy wzrost (85,87 proc.) odnotowały produkty tłuszczowe. Dwucyfrowo zdrożał też nabiał (21 proc.), piwo i używki (19 proc.), produkty sypkie (12 proc.) oraz mięso, wędliny i ryby (11 proc.). Najmniejsza podwyżka (1,49 proc.) dotknęła słodycze.

– Tak wysokie ceny żywności sprawiają, że klienci jeszcze aktywniej niż w poprzednich miesiącach będą poszukiwać sklepów, w których wybrane produkty będą najtańsze. Spodziewamy się, że duże sieci handlowe i dyskonty będą odnotowywać coraz większy ruch, będzie to odczuwalne już tego lata. Tylko one mogą aktywnie wpływać na ceny produktów dzięki wieloletnim kontraktom zawartym bezpośrednio z producentami żywności – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.

216,2

Taką średnią wartość miał w czerwcu koszyk zakupowy w Auchan, który jest liderem rankingu…

286,08

…a taką w zajmującym ostatnie miejsce kanale e-grocery.