TNS OBOP: 20% Polaków słyszało o nowych markach chińskich aut

Polska Agencja Prasowa SA
08-11-2005, 17:04

O samochodach nowych marek produkowanych w Chinach słyszał co piąty Polak (20 proc.), a 10 proc. ankietowanych brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badań TNS OBOP przekazanych we wtorek PAP.

O samochodach nowych marek produkowanych w Chinach słyszał co piąty Polak (20 proc.), a 10 proc. ankietowanych brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badań TNS OBOP przekazanych we wtorek PAP.

    Wyniki sondażu wskazują, że zachętą do zakupu takiego auta byłaby głównie jego atrakcyjna cena oraz dobry standard. "Biorąc pod uwagę fakt, że samochody chińskich marek nie są jeszcze obecnie ogólnie dostępne na rynku, ani tym bardziej reklamowane w naszym kraju, jest to znacząca grupa" - uważa Piotr Sowiński z TNS OBOP.

    Autorzy badania podkreślają, że pojawienie się chińskich samochodów może wywołać istotną zmianę na polskim rynku motoryzacyjnym. Wśród osób planujących zakup samochodu 44 proc. słyszało już o chińskich autach. 

    Zapytani, jakie cechy powinno mieć takie auto, aby było atrakcyjne, Polacy deklarują, że powinno być tanie (tak twierdzi 51 proc. badanych). Chodzi tu o niską cenę zakupu oraz niskie koszty eksploatacji. Dla 32 proc. badanych istotny byłby dobry standard samochodu, czyli wysokiej jakości wykonanie oraz bogate wyposażenie. Ponadto Polacy zwracaliby uwagę na walory techniczne (16 proc.), bezpieczeństwo (9 proc.) oraz markę (5 proc.).

    Badanie TNS OBOP przeprowadzono od 29 września do 3 października 2005 r. na próbie 1004 osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / TNS OBOP: 20% Polaków słyszało o nowych markach chińskich aut