TNS OBOP: 20% Polaków słyszało o nowych markach chińskich aut

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 08-11-2005, 17:04

O samochodach nowych marek produkowanych w Chinach słyszał co piąty Polak (20 proc.), a 10 proc. ankietowanych brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badań TNS OBOP przekazanych we wtorek PAP.

O samochodach nowych marek produkowanych w Chinach słyszał co piąty Polak (20 proc.), a 10 proc. ankietowanych brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badań TNS OBOP przekazanych we wtorek PAP.

    Wyniki sondażu wskazują, że zachętą do zakupu takiego auta byłaby głównie jego atrakcyjna cena oraz dobry standard. "Biorąc pod uwagę fakt, że samochody chińskich marek nie są jeszcze obecnie ogólnie dostępne na rynku, ani tym bardziej reklamowane w naszym kraju, jest to znacząca grupa" - uważa Piotr Sowiński z TNS OBOP.

    Autorzy badania podkreślają, że pojawienie się chińskich samochodów może wywołać istotną zmianę na polskim rynku motoryzacyjnym. Wśród osób planujących zakup samochodu 44 proc. słyszało już o chińskich autach. 

    Zapytani, jakie cechy powinno mieć takie auto, aby było atrakcyjne, Polacy deklarują, że powinno być tanie (tak twierdzi 51 proc. badanych). Chodzi tu o niską cenę zakupu oraz niskie koszty eksploatacji. Dla 32 proc. badanych istotny byłby dobry standard samochodu, czyli wysokiej jakości wykonanie oraz bogate wyposażenie. Ponadto Polacy zwracaliby uwagę na walory techniczne (16 proc.), bezpieczeństwo (9 proc.) oraz markę (5 proc.).

    Badanie TNS OBOP przeprowadzono od 29 września do 3 października 2005 r. na próbie 1004 osób.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane