TNT Express: pierwsze podsumowanie

Dorota Gąsowska
opublikowano: 21-12-2006, 00:00

Rok 2006 był dla polskiego oddziału TNT Express najlepszym w historii. Obecnie udział firmy w rynku wynosi około 41 proc.

Kończący się właśnie rok firma TNT Express Poland, wyspecjalizowana w dostarczaniu przesyłek ekspresowych, ocenia jako najlepszy w swojej dotychczasowej działalności. W tym czasie kurier odnotował 30-procentowy wzrost przychodów, co oznacza najwyższą dynamikę od 4 lat. Po pierwszych 9 miesięcach bieżącego roku przychody firmy wyniosły 7,3 mld EUR, a zysk operacyjny 921 mln EUR.

W ubiegłym roku TNT Express uruchomił 6 nowych oddziałów — w Białymstoku, Częstochowie, Kaliszu, Opolu, Pile i Radomiu. Ponadto we wszystkich swoich polskich przedstawicielstwach firma wdrożyła nowy system telefonicznej obsługi klienta oparty na telefonii internetowej VoIP.

— Nie tylko zrealizowaliśmy, lecz przekroczyliśmy wszystkie plany na ten rok. Obecnie jesteśmy w czołówce europejskich przedstawicielstw firmy — mówi Robert Mianowski, dyrektor generalny TNT Express Poland.

Kurier odnotował także sukcesy wizerunkowe. W programie badawczym, któremu poddano 33 czołowe firmy transportowe, TNT Express otrzymał tytuł Operatora Logistycznego Roku 2006. Kurier został także uhonorowany tytułem najlepiej zarządzanej firmy transportowej w Polsce.

Główna siedziba TNT znajduje się w Holandii. Firma świadczy usługi w ponad 200 państwach i zatrudnia blisko 127 tys. pracowników. Jest notowana na giełdach w Amsterdamie i Nowym Jorku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Gąsowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu