TNT Express wspiera słowo pisane

AHA
opublikowano: 2008-10-03 00:00

Połowa Polaków nie czyta w ciągu roku ani jednej książki — te smutne wyniki badań czytelnictwa stały się bodźcem dla akcji "Czas na czytanie. Książka wzbogaca", której patronuje Bogdan Zdrojewski, minister kultury i dziedzictwa narodowego. Celem programu było upowszechnienie kultury czytania. W akcji wzięło udział 2,1 tys. bibliotek z całej Polski, a wśród nich biblioteki szkolne, publiczne, przyszpitalne, domów dziecka oraz gminne. Program trwał od maja do końca września. W tym czasie zebrano ponad 60 tys. książek. Największą popularnością cieszyły się słowniki i leksykony oraz beletrystyka zagraniczna, a najczęściej zamawiano "Dzieje Greków i Rzymian" Zygmunta Kubiaka oraz bogato ilustrowany album "Morza i oceany".

Transportem książek przekazanych przez Świat Książki zajęła się firma TNT Express. Akcję zorganizowały: Świat Książki, Fundacja Agory, Ciszewski Public Relations, arvato services Polska oraz TNT Express.