To tylko obcasy

opublikowano: 19-04-2012, 00:00

Auto do floty: Nissan Qashqai

Ot, auto z segmentu C. Ale za to na obcasach. Nie, nie udaje terenówki. Jest odporne na dziury i krawężniki. My też nie udajemy – stawiamy na wersję z napędem na jedną oś.

Wyposażenie

Visia

Podstawa. Ale bogata. Poduszek tyle co w łowickiej chacie (przednie, boczne – dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny). Jest ESP, aktywne zagłówki, są pasy z regulacją wysokości i system mocowania fotelika Isofix. Do tego Immobiliser, szesnastocalowe stalowe felgi, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Ksenonów nie ma (tak jak i świateł przeciwmgłowych), a klamki zewnętrzne są czarne (niezależnie od koloru nadwozia). Brakuje elektrycznie sterowanych lusterek, są za to elektrycznie sterowane szyby. Jest klimatyzacja (manualna) i podłokietnik dla kierowcy. Tylna kanapa, co prawda, składana, ale tylko w całości. Audio to radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami z możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3. Do tego bluetooth. Jest również komputer pokładowy, centralny zamek z pilotem i progresywne wspomaganie układu kierowniczego. Zamiast relingów – punkty mocowania bagażnika. Ceny tak wyposażonego Qashqaia zaczynają się od 67 100 zł (1,6 benzyna). Najtańszy diesel w tej wersji kosztuje o 10 tys. zł więcej. Visia nie jest dostępna dla silnika benzynowego o pojemności 2 litrów sparowanego ze skrzynią CVT oraz dla najmocniejszego diesla.

Acenta

Po pierwsze, wymaga dopłaty. W stosunku do pakietu Visia – 5800 zł. Po drugie, jest bogatsza o siedemnastocalowe aluminiowe felgi i lampy przeciwmgłowe. Lusterka zewnętrze są lakierowane na kolor nadwozia i regulowane elektrycznie oraz ogrzewane. W kolorze nadwozia są również klamki. W miejsce manualnej klimatyzacji jest automatyczna, dwustrefowa. Fotel kierowcy ma regulowane podparcie części lędźwiowej kręgosłupa, podłokietnik pojawia się również na tylnej kanapie, która składa się w częściach (60:40). Kierownica w skórze. Nieco bardziej rozbudowany jest system audio. Ma 6 głośników i wyjście dla iPoda. Czujniki parkowania, tempomat, czujnik deszczu i automatyczne uruchamianie świateł. Przedni schowek – poza tym, że jest – potrafi chłodzić.

i-Way

Dopłata (do wersji Acenta) 4000 zł. W zamian dodatkowo: 18-calowe alufelgi, okno dachowe, przyciemniane szyby i relingi. Aluminiowe nakładki pedałów, system Nissan Connect (pięciocalowy wyświetlacz dotykowy, kamera cofania, gniazda USB, MP3 i iPod).

Tekna

Ostatni i zarazem najdroższy zestaw. Wymaga dopłaty kolejnych 7000 zł (do i-Way). W zamian i-Way oraz ksenonowe reflektory, system nagłośnienia Bose (7 głośników), tzw. inteligentny kluczyk i możliwość wyposażenia auta w skórzaną tapicerkę (za dopłatą 3500 zł). Innych wersji w skórę wyposażyć nie można.

Silnik

Silnik diesla

410 l

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,6 l moc 117 KM poj. 1598 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,9 s prędkość maksymalna 181 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,4 tys. obr./min) 158 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,5 dCi moc 110 KM poj. 1461 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,4 s prędkość maksymalna 177 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 240 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,6 l/100 km

Oszczędne silniki rodem z Renault i nieźle skrojone pakiety wyposażenia sprawiają, że warto przynajmniej zobaczyć z czym się je Qashqai’a.

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,szesnastozaworowy, dostępnyz sześciostopniową manualnąskrzynią biegów lub przekładniąbezstopniową CVT. Napęd naprzednie koła lub 4x4.

2,0 l moc 140 KMpoj.1997 ccmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h:2WD, Man10,1 s

4x4, Man 10,6 s

2WD, CVT10,7 s

4x4, CVT 10,3 s

prędkość maksymalna:2WD, Man 184 km/h4x4, Man 194 km/h2WD, CVT 179 km/h4x4, Man 189 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,8 tys. obr./min) 196 Nmspalanie: w cyklu miejskim:2WD, Man 10,4 l/100 km4x4, Man 10,8 l/100 km2WD, CVT 10,1 l/100 km4x4, CVT 10,6 l/100 kmw cyklu pozamiejskim:2WD, Man 6,3 l/100 km4x4, Man 6,7 l/100 km2WD, CVT 6,2 l/100 km4x4, CVT 6,5 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła lub 4x4.

1,6 dCi moc 130 KM poj. 1598 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 2WD 10,3 s 4x4 10,9 s prędkość maksymalna 188 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,0 tys. obr./min) 320 Nm spalanie: w cyklu miejskim: 2WD 5,5 l/100 km 4x4 6,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim: 2WD 3,9 l/100 km 4x4 4,6 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Napęd 4x4.

2,0 dCi moc 150 KM poj. 1995 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,0 s prędkość maksymalna:

2WD 190 km/h

4x4 190 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 320 Nm spalanie: w cyklu miejskim: 9,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim: 5,8 l/100 km

Warto kupić, bo…

Do twojej floty wybraliśmy…

Auto przeszło udany face lifting. Wygląda jak zupełnie nowy model.

Qashqai nie udaje terenówki, nawet nie próbuje udawać. Jest po prostu dziuroodporny (z wyjątkiem wersji na 18-calowych kołach). Auto cieszy się świetną opinią użytkowników.

Trzeba pamiętać, że…

Ceny części zamiennych są stosunkowo wysokie.

Bezstopniowa skrzynia CVT nie jest technicznym majstersztykiem.

Pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na ciasnotę.

Nissana Qashqai 1,5 dCi Acenta z napędem na przednią oś za 86 900 zł.

Proponujemy diesla, bo zakładamy spore przebiegi, a w takich okolicznościach silnik wysokoprężny wciąż się opłaca i stanowi jedyne rozsądne rozwiązanie.

Nie proponujemy wersji z napędem na obie osie, bo chociaż jest bardziej praktyczna, to nie jest dostępna z proponowanym przez nas silnikiem wysokoprężnym 1,5 l. Zatem nie mamy wyjścia.

Stawimy na najsłabszy silnik diesla z kilku powodów. Pierwszy to cena, drugi – osiągi. Auto z 110-konnym silnikiem w ruchu miejskim sprawuje się doskonale. Na trasie? Cóż, nie jest torpedą. Ale nie jest nią też wtedy, gdy do napędu wybierzemy droższy silnik diesla o mocy 130 koni. By poczuć „wiatr we włosach”, trzeba by zainwestować w 150-konną odmianę dCi. A to już kosztuje i to sporo (od 106 900 zł).

Proponujemy wybór droższej wersji wyposażenia (Acenta), bo się opłaca. Za niespełna 6000 zł auto obok bogatej wersji podstawowej otrzyma dwustrefową klimatyzację, ładne siedemnastocalowe felgi z aluminium i kilka innych gadżetów znacznie podnoszących komfort jazdy i przyjemność użytkowania.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 86 900 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 1710,70 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 69 520 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,75 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 18.04.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl.

W leasingu: miesięczna rata 1728,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 5,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1437,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Pozornie Qashqai ma sporą konkurencję. Trudno jednak wskazać tę bezpośrednią. Oto próba:

1. Skoda Yeti 2,0 TDI 110KM Street 81 950 zł 2. Mitsubishi ASX 1,8 DID 150 KM (2WD) Invite 85 690 zł 3. VW Tiguan 2,0 TDI 110 KM Trend&Fun 95 990 zł

*Auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub ubożyszym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu