Toyota liczy na 10-proc. wzrost sprzedaży w Chinach

WST, Reuters
05-01-2012, 11:10

Największy japoński producent samochodów, koncern Toyota Motor zamierza w 2012 r. sprzedać na chińskim rynku ponad 1 mln pojazdów, donosi Reuters.

Dynamika sprzedaży ma wynieść przynajmniej 10 proc. w stosunku do roku 2011, kiedy to sprzedaż zwiększyła się o 4 proc.

Toyota Aygo (fot. Toyota)
Zobacz więcej

Toyota Aygo (fot. Toyota)

W ujęciu ilościowym wicelider światowego rynku motoryzacyjnego sprzedał w Państwie Środka w 2011 r. około 883 tys. aut. Sprzedaż w tzw. Wielkich Chinach, obejmująca Hong Kong i Makau (była portugalska kolonia) wyniosła natomiast 895 tys. aut i zbliżyła się do przyjętego celu na poziomie 900 tys.

W Chinach Toyota współpracuje na poziomie produkcyjnym z FAW Group i  Guangzhou Automobile Group.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Reuters

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Toyota liczy na 10-proc. wzrost sprzedaży w Chinach