Reuters: Mimo wprowadzenia od maja 22-procentowej stawki VAT na usługi internetowe dla niektórych grup podatników, Telekomunikacja Polska SA (TPSA) utrzyma obecne ceny netto dostępu do Internetu. Będzie to kosztować spółkę 44 miliony złotych, powiedział Mariusz Gaca, dyrektor ds. usług internetowych w TPSA.
W ubiegłym tygodniu prezydent podpisał ustawę o podatku VAT, która między innymi podwyższa stawkę za usługi dostępu do sieci internetowej do 22 z siedmiu procent. Ta podwyżka nie dotyka gospodarstw domowych, ale zwiększa obciążenia dla firm.
"Wszyscy na rynku, którzy świadczą usługi dostępu do Internetu mają bardzo poważny problem związany z tym, w jaki sposób prawidłowo naliczyć VAT od 1 maja, nie narażając się na odpowiedzialność karno-skarbową, jak i nie narażając swoich klientów" - powiedział dziennikarzom Mariusz Gaca, dyrektor ds. usług internetowych w TPSA.
Dodał, że na podstawie danych ubiegłorocznych, koszty spółki z tytułu podwyższenia stawki podatku VAT zwiększyć się mogą o 43-44 miliony złotych.
TPSA miała w ubiegłym roku 960 milionów złotych zysku netto. Jednym z głównych celów Telekomunikacji jest dalszy rozwój szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Gaca dodał, że utrzymanie cen za Internet raczej nie spowoduje istotnego wzrostu klientów TPSA. Spółka podała również, że obecnie liczba klientów korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu wynosi około 300.000 osób wobec 134.000 klientów na koniec 2003 roku. Do końca 2004 roku TPSA chce mieć około 500.000 klientów korzystających z tych usług.
((Autor: Nathaniel Espino; Redagował: Kuba Kurasz; [email protected]; Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700; RM:[email protected]))