Trendy dotyczące tworzenia programów innowacji

opublikowano: 25-07-2021, 20:00

Większość nowatorskich firm chce być eko, poprawiać warunki pracy i wdrażać rozwiązania dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym.

Wielu przedsiębiorców przekonało się, jak ważną rolę w budowaniu przewagi rynkowej odgrywają innowacje. Sporo firm ma własne działy B+R, które zajmują się rozwojem nowych produktów, usług i technologii.

– Trendy rynkowe zmieniają się dynamicznie. Rośnie też presja wzrostu przychodów i zysków wśród przedsiębiorstw. To wymusza na nich konieczność stałego monitorowania i usprawniania procesów innowacyjnych. Istotne jest to, aby tworzenie nowych rozwiązań nie było rolą wyłącznie działu badawczo-rozwojowego, lecz także możliwie szerokiego grona pracowników i partnerów danej firmy – mówi Marta Kolimaga, menedżer w Crido.

Zauważa, że wiodące trendy w tworzeniu programów innowacji dotyczą głównie neutralności klimatycznej oraz równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.

– Wielu przedsiębiorców pracujących nad rozwojem produktów i technologii zwraca szczególną uwagę na kwestie dotyczące poszukiwania rozwiązań zmniejszających emisję dwutlenku węgla i zwiększających wykorzystanie źródeł energii odnawialnej. Wśród konsumentów coraz bardziej rośnie świadomość, aby wybierać produkty, które pochodzą z recyklingu i mają minimalny wpływ na środowisko. To przekłada się na uruchamiane w firmach kampanie innowacji pracowniczych. Ich celem jest tworzenie ekoproduktów i wdrażanie rozwiązań dotyczących gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) – zaznacza Marta Kolimaga.

Recykling i odzysk odpadów to zaledwie ułamek całej koncepcji GOZ. U jej podstaw leżą zagadnienia związane z selektywną zbiórką śmieci. Chodzi o to, że tylko prawidłowo zebrany z rynku surowiec może być powtórnie zagospodarowany.

Kolejnym istotnym trendem w tworzeniu kampanii innowacji jest poprawa warunków pracy pracowników.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane