Triverna wpuści kolejny fundusz

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 06-12-2018, 22:00

Portal z hotelami chce w 2019 r. osiągnąć 100 mln zł sprzedaży. Zamierza wejść do Czech, Chorwacji i na Węgry. Potrzebuje 4 mln zł.

W tym roku Triverna.pl, portal, który oferuje pobyty w ok. 500 hotelach w Polsce, sprzeda rezerwacje za 50 mln zł. To o 200 proc. więcej niż rok temu.

Wcześniej miałem portal zakupów grupowych, ale ta branża „umarła”.
Najbardziej perspektywiczną kategorią była turystyka. Stwierdziłem, że trzeba
na nią postawić — mówi Dawid Dusza, założyciel i prezes Triverny.
Zobacz więcej

NIE BEZ KOZERY:

Wcześniej miałem portal zakupów grupowych, ale ta branża „umarła”. Najbardziej perspektywiczną kategorią była turystyka. Stwierdziłem, że trzeba na nią postawić — mówi Dawid Dusza, założyciel i prezes Triverny. Fot. Rafał Klimkiewicz

— W przyszłym roku chcemy osiągnąć 100 mln zł sprzedaży — zapowiada Dawid Dusza, założyciel i współwłaściciel portalu Triverna.

Aby to osiągnąć, spółka — która ma w ofercie 500 hoteli tzw. leisure, ze Spa i basenami, a umowy z 700 ośrodkami — wyjdzie za granicę.

— Chcemy otworzyć oddziały w Splicie, Pradze i Budapeszcie. Trzy-, czterosobowe zespoły będą się zajmować pozyskiwaniem hoteli — na razie dla polskich klientów.Na tę ekspansję będziemy potrzebować 3-4 mln zł. Z tej kwoty wzmocnimy też pozycję w kraju. Już w tym roku przeprowadziliśmy kampanię w telewizji, pewnie będą kolejne — mówi Dawid Dusza.

Następnym etapem jest przejęcie mniejszego konkurenta w Czechach lub na Słowacji i sprzedaż pobytów w polskich hotelach zagranicznym klientom. Pieniądze spółka najchętniej zdobyłaby tak jak dotychczas — od funduszy. Pierwszą rundę inwestycyjną serwis zrealizował w 2015 r., jeszcze na wczesnym etapie rozwoju. Wówczas zainwestował w niego fundusz VC Xevin Investments. Rok później na inwestycję zdecydował się Jeremie Seed Capital Województwa Zachodniopomorskiego FIZ, fundusz zarządzany przez IQ Pomerania z grupy IQ Partners. Dziś Triverna zatrudnia ok. 20 osób w czterech oddziałach w Polsce.

— Za pół roku zespół urośnie do 30 osób — zapowiada prezes.

Nie wyklucza fuzji z konkurentem z Europy Środkowej i Wschodniej.

— Rozmawiamy z graczami z regionu. Koniec końców trzeba jednak mieć pieniądze na marketing, na który przeznaczamy 60 proc. przychodów — mówi Dawid Dusza.

Po ekspansji na południu firma pomyśli o wyjściu na zachód.

— Tu już wzrost jest możliwy raczej przez fuzje, tak, jak stało się w przypadku portalu Travelist [w 2014 r. został kupiony przez brytyjską grupę Secret Escapes — red.] — mówi prezes Triverny.

Model działania jest prosty: spółka negocjuje z hotelami sięgające 70 proc. zniżki dla klientów, których ma w bazie ok. 700 tys.

— W zamian pomagamy hotelarzom wypełnić obiekty, które — według danych GUS — mają średnie obłożenie 51 proc. — mówi szef Triverny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Triverna wpuści kolejny fundusz