Trójmiejskie rowery bez odbioru

opublikowano: 20-01-2019, 22:00

System rowerowy w Trójmieście, jeden z najnowocześniejszych w Polsce, wjedzie na ścieżki z dużym poślizgiem.

Największy w Polsce system roweru miejskiego, w którym wszystkie dwuślady będą mieć napęd elektryczny, ma pod górkę. Pomorskie samorządy obwiniają spółkę NB Tricity, podległą Nextbike, czyli liderowi tej branży na polskim rynku. Ich zdaniem nie spełniła ona wymogów umowy.

Nextbike, który ostatnio chwalił się nową trzyletnią umową z Benefit Systems wartą 9 mln zł, ma kłopoty z uruchomieniem swojego pierwszego w Polsce systemu rowerów czwartej generacji (powstaje on na Pomorzu za ok. 40 mln zł). Notowana na giełdzie spółka niemal zmonopolizowała polski rynek rowerów miejskich.
Zobacz więcej

WPADKA LIDERA:

Nextbike, który ostatnio chwalił się nową trzyletnią umową z Benefit Systems wartą 9 mln zł, ma kłopoty z uruchomieniem swojego pierwszego w Polsce systemu rowerów czwartej generacji (powstaje on na Pomorzu za ok. 40 mln zł). Notowana na giełdzie spółka niemal zmonopolizowała polski rynek rowerów miejskich. Fot. Veturilo

— Rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego — informuje inwestor, czyli samorządowe stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk- Gdynia-Sopot.

Dodaje, że testy prowadzone przez urzędników nie potwierdziły gotowości wykonawcy do uruchomienia systemu. Ocenili, że niezgodna z przedmiotem zamówienia jest aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u, czy system nadzoru.

— To nie pozwala na odbiór wartego ponad 40 mln zł Systemu Roweru Metropolitalnego — informuje stowarzyszenie.

Trójmiejski rower metropolitarny o nazwie MEVO ma połączyć nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale też kilkanaście okolicznych gmin. Będzie to system, który pozwoli na pozostawienie roweru przez użytkownika w dowolnym miejscu, a więc również poza stacją dokującą (tego typu system ma niewiele miast, ale na dużą skalę wdrożył go już np. Kraków). Stowarzyszenie informuje, że kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez spółkę NB Tricity gotowości do uruchomienia I etapu.

— Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania — zapewnia Michał Glaser, dyrektor biura stowarzyszenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy