Trzy pokoje na topie

MAS
opublikowano: 08-09-2010, 15:12

Spółka redNet Consulting opublikowała raport "Profil i preferencje Polaków", który pokazuje najnowsze tendencje na rynku nieruchomości mieszkaniowych.

Badania zostały przeprowadzone w największych polskich miastach, podczas targów mieszkaniowych tabelaofert.pl i objęły grupę 1,8 tys. osób. Z raportu wynika, że najczęściej mieszkania kupują osoby młode między 21 — 30 rokiem życia. Wśród kupujących przeważają osoby w wieku 26 — 30 lat, które stanowią 31,7 proc. wszystkich nabywców. Częściej są to kobiety (53,3 proc.) niż mężczyźni. Wśród potencjalnych nabywców mieszkań dominują osoby stanu wolnego (34 proc.), drugą najliczniejszą grupą są małżeństwa z minimum trzyletnim stażem (19,3 proc.), a także osoby, które w niedługim czasie planują wstąpić w związek małżeński (17,5 proc.). Częściej na kupno mieszkania decydują się ci, którzy nie mają dzieci i nie planują ich w najbliższym czasie (35,9 proc.) niż ci, którzy mają dzieci i planują kolejne (10, 3 proc.). Wśród kupujących największą grupę stanowią ci, których miesięczny dochód netto wynosi około 4 tys. zł netto (19 proc.).

— Ankietowani szukający nieruchomości zdecydowanie częściej decydują się na zakup mieszkania niż domu. W porównaniu do badań z jesieni 2009 r. znacząco zwiększył się odsetek osób, które planują kupno mieszkań trzypokojowych. Aż 45,3 proc. klientów jest zainteresowanych takimi nieruchomościami. Z kolei preferowany metraż wymarzonego M to wciąż 50 — 60 mkw. — mówi Marcin Gołębiowski, wiceprezes zarządu redNet Consulting.

O wyborze takich metrażów decyduje koszt mieszkania. Najczęściej poszukiwane są mieszkania w cenie od 251 do 300 tys. zł (19,1 proc.) i od 301 do 350 tys. zł (17,5 proc.). Najpopularniejszą formą finansowania są niezmiennie własne oszczędności w połączeniu z kredytem hipotecznym na kilkadziesiąt lat (59,7 proc.). Od jesieni zeszłego roku wzrosła liczba osób, które zaciągają kredyty na 100 proc. wartości nieruchomości (28 proc.), nieznacznie zmalała zaś liczba tych, którzy całkowicie samodzielnie finansują cały zakup nowego mieszkania.

Ankietowani szukający nieruchomości zdecydowanie częściej decydują się na zakup mieszkania niż domu.
Ankietowani szukający nieruchomości zdecydowanie częściej decydują się na zakup mieszkania niż domu.
None
None
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAS

Polecane