TU Europa rośnie na małych firmach

Zmiana strategii wyszła ubezpieczycielowi na zdrowie. Na trudnym rynku prawie podwoił przychody w majątku.

Mimo słabej kondycji rynku ubezpieczeń majątkowych jest na nim firma, która potrafiła w ubiegłym roku zwiększyć przychody o 90 proc., do ponad 700 mln zł. To TU Europa, która dzięki podwojeniu składek awansowała na najwyższe w historii dziewiąte miejsce na rynku. Od czołówki, która sprzedaje ubezpieczenia komunikacyjne, dzieli ją około 200 mln zł przychodów. Możliwe, że w tym roku pokona ten dystans.

Sekretna broń

Polisy dla małych i średnich firm to dla ubezpieczyciela sekretna broń. Przez lata TU Europa koncentrowała się na sprzedaży ubezpieczeń do produktów bankowych dla klientów indywidualnych. Trzy lata temu zainteresowała się rozszerzeniem oferty o sektor MSP. Był to strzał w dziesiątkę — jak pokazuje sześciokrotny wzrost sprzedaży w tym obszarze.

— Naszą przewagą jest to, że zaoferowaliśmy małym przedsiębiorcom w sprzedaży detalicznej polisy, które do tej pory były dostępne w ofercie korporacyjnej. W tym roku będziemy dalej rozwijać sprzedaż w segmencie ubezpieczeń dla małego i średniego biznesu. To dla nas kluczowy obszar wzrostu — podkreśla Jacek Podoba, prezes ubezpieczyciela.

TU Europa chce także rosnąć w alternatywnych kanałach sprzedaży. W szczególności liczy na rozwój oferty w kanale operatorów telekomunikacyjnych. Sprzedaż przez partnerów innych niż banki daje już około 10 proc. przychodów grupy, co oznacza blisko 200 mln zł składek rocznie.

— To dowód, że strategia dywersyfikacji działalności zaczyna przynosić efekty — mówi prezes TU Europa.

Szansą rekomendacja

Mimo to ubezpieczyciel zamierza koncentrować się na ofercie dla banków, bo wejście w życie rekomendacji U, która określa zasady sprzedaży polis w bankowych okienkach, jest dla niego olbrzymią szansą.

— Wśród banków kończy się negocjacyjny zastój, spowodowany niepewnością wynikającą z zapowiedzianej przez nadzór rekomendacji U. Od miesiąca banki starają się odnaleźć w nowej rzeczywistości i szukają partnerów, którzy mają kompetencje. TU Europa je ma, bo jest największym graczem w tym segmencie — podkreśla Jacek Podoba.

Jego zdaniem, wejście w życie rekomendacji spowoduje, że banki będą stawiały na budowaniedługoterminowych relacji z wybranymi dwoma- -trzema partnerami ubezpieczeniowymi, a TU Europa jest przygotowana do przeprowadzenia na masową skalę w tym roku szkoleń pracowników bankowych na agentów ubezpieczeniowych. Kilka tysięcy osób ma je już za sobą. Zmiany na rynku bancassurance to niejedyne wyzwanie w tym roku. TU Europa myśli nad tym, co zrobić ze swoim biznesem na Ukrainie.

— Żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Czekamy na rozwój sytuacji. Na pewno jednak będziemy musieli zadać sobie pytanie o przyszłość naszych firm — mówi Jacek Podoba. Wydarzenia ostatnich miesięcy spowodowały, jego zdaniem, że banki na Ukrainie nie koncentrują się na zwiększaniu sprzedaży, ale na obronie depozytów. To negatywnie odbije się na sprzedaży ukraińskich spółek TU Europa.

2,1 mld zł Tyle składek w ubiegłym roku zebrała grupa TU Europa. Rok zakończyła 108 mln zł zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / TU Europa rośnie na małych firmach