Tunel, a nie most ma połączyć Danię z Niemcami

PAP
opublikowano: 21-01-2011, 10:20

Tunel pod Bałtykiem, a nie most połączy Danię z Niemcami - zdecydowali Duńczycy. Rzecznicy obozu rządowego i opozycji poinformowali w piątek, że parlamentarna komisja ds. transportu przegłosuje w  przyszłym tygodniu budowę tunelu pod cieśniną Bełt Fehmarn.

Planuje się rozpoczęcie budowy w 2014 roku i oddanie tunelu do użytku w 2020 roku. Koszty realizacji tej inwestycji oszacowano na 5,1 miliarda euro i weźmie je na siebie Dania. Agencja dpa odnotowuje, że w Niemczech ów projekt jest wciąż kontrowersyjny, podczas gdy w Danii cieszy się powszechnym poparciem.

Parlamenty obu krajów zaaprobowały na razie tylko fazę planowania, natomiast nie wyraziły jeszcze zgody na budowę tunelu.

Bełt Fehmarn jest jedną z Cieśnin Duńskich; prowadzi między wyspami Lolland i Fehmarn.

Koncepcja tunelu między niemiecką wyspą Fehmarn a duńską Lolland zwyciężyła z proponowanym wcześniej mostem, który miałby połączyć obie te wyspy. W 2008 roku Dania i Niemcy podpisały już nawet porozumienie o budowie mostu nad Bełt Fehmarn. Nie wiadomo na razie, co przesądziło o wyborze tunelu.

Lolland i Fehmarn są już połączone mostami z lądem stałym. Leżąca między nimi cieśnina przerywa bezpośrednie połączenie drogowe między Kopenhagą a Hamburgiem.(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane