Turystyczne start-upy mają swoje miejsce

opublikowano: 02-10-2018, 22:00

Travel Tech Hub ma wspierać młode firmy związane z podróżowaniem. Inicjatorzy: Amadeus, Hotailors i TenderHut liczą na duże zainteresowanie.

Bot-asystent podróży, który potrafi samodzielnie dokonać odprawy nawet przy lotach przesiadkowych różnych przewoźników. Platforma, która daje dostęp do 2 mln ofert hoteli oraz 700 linii lotniczych, pozwalająca zaplanować podróż służbową w czasie o 90 proc. krótszym i obniżyć jej koszty o 10-30 proc. Robią to polskie firmy, ale dotychczas start-upy z branży turystycznej nie miały swojej społeczności. To się zmieni.

Wraz z partnerami organizujemy eventy networkingowe sprzyjające budowaniu biznesowych relacji pomiędzy start-upami, dostawcami technologii, ekspertami z branży travel oraz potencjalnymi inwestorami – mówi Paweł Rek, dyrektor regionalny Amadeusa, który razem z Hotailors i TenderHut buduje Travel Tech Hub.
Zobacz więcej

Budują społeczność

Wraz z partnerami organizujemy eventy networkingowe sprzyjające budowaniu biznesowych relacji pomiędzy start-upami, dostawcami technologii, ekspertami z branży travel oraz potencjalnymi inwestorami – mówi Paweł Rek, dyrektor regionalny Amadeusa, który razem z Hotailors i TenderHut buduje Travel Tech Hub. Fot. ARC

— Dostrzegliśmy na rynku niszę. Jesteśmy start-upem, jeździmy na wiele konkursów i zauważyliśmy, że firmy z branży turystycznej mają mniejszą szansę na wygraną niż fintechy, czy spółki promujące ratowanie świata albo zdrowie. Zaczęliśmy rozmawiać z Amadeusem, największym dostawcą systemów rezerwacyjnych działającym na 190 rynkach. Okazało się, że firma tworzy już społeczność startupową na innych zagranicznych rynkach. Tak powstała inicjatywa trzech niezależnych firm, by stworzyć w Polsce Travel Tech Hub, miejsce dla start-upów — mówi Marta Skrzypiec z Hotailors, opisanej wyżej platformy do podróży służbowych.

W 2012 r. Amadeus zainwestował w badania i rozwój 414,1 mln EUR, ponad 14 proc. przychodów. Trzecim partnerem w hubie jest TenderHut, technologiczna grupa, twórca oprogramowania dla firm z branży travel i opisanego powyżej bota.

— Po raz pierwszy zaprezentujemy się podczas World Travel Show w Nadarzynie pod Warszawą w dniach 19-21 X. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych rewolucjonizowaniem branży travel. Chcemy zobaczyć, jak zareaguje rynek, liczymy na duży odzew. Nie będziemy się ograniczać do Warszawy, zamierzamy reprezentować całe środowisko i być może ubiegać się o dofinansowanie rządowe. W przyszłości przy współpracy z kolejnymi partnerami możemy stworzyć akcelerator nawet na skalę europejską — mówi Marta Skrzypiec.

Do Travel Tech Hubu zaproszone są także dojrzałe firmy, które szukają rozwiązań lub chcą się dzielić doświadczeniami. Fundacja zapewni dostęp do technologii, merytoryczne warsztaty z ekspertami z globalnych firm, mentoring i networking.

— To program edukacyjny działający jak klub dla wszystkich zainteresowanych rozwojem technologii w branży turystycznej. Wraz z naszymi partnerami organizujemy eventy networkingowe sprzyjające budowaniu biznesowych relacji pomiędzy start-upami, dostawcami technologii, ekspertami z branży travel oraz potencjalnymi inwestorami — mówi Paweł Rek, dyrektor regionalny Amadeus w Europie Środkowej i Wschodniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Turystyczne start-upy mają swoje miejsce