Po spadku zainteresowania w czasie pandemii zapotrzebowanie na usługi transportowe Ubera znacznie wzrosło w ostatnim roku, gdy ludzie zaczęli częściej opuszczać domy do pracy, a firmy zachęcały do powrotu do biur. Dyrektor Finansowy Ubera, Prashanth Mahendra-Rajah, zauważył, że silna pozycja platformy i skuteczne inwestycje w nowe obszary rozwoju przyczyniły się do rekordowego zaangażowania klientów i wzrostu całkowitej wartości rezerwacji w czwartym kwartale.
Uber przewiduje, że skorygowany zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i umorzeniem (EBITDA) osiągnie wartość między 1,26 a 1,34 mld USD w kwartale kończącym się w marcu, co jest zgodne z oczekiwaniami rynkowymi na poziomie 1,26 mld USD. Firma spodziewa się również, że całkowita wartość rezerwacji wyniesie między 37 a 38,5 mld USD, przewyższając oczekiwania rynkowe, które wynosiły 37,33 mld USD.
Przychody Ubera wzrosły o 15 proc. w czwartym kwartale
Prognozy te są skutkiem dobrych wyników w okresie od października do grudnia. Przychody wzrosły o 15 proc. do 9,9 mld USD w czwartym kwartale, a całkowita wartość rezerwacji zwiększyła się o 22 proc. do 37,6 mld USD, przekraczając oczekiwania analityków. Zysk netto firmy wzrósł prawie trzykrotnie, do 1,43 mld USD, głównie dzięki korzyściom netto z ponownej wyceny inwestycji kapitałowych.
Zarówno przychody z usług współdzielenia samochodów, które wzrosły o 34 proc. dzięki znacznemu wzrostowi długodystansowych podróży, szczególnie na rynkach Ameryki Łacińskiej i Azji-Pacyfiku, jak i przychody z dostaw, które zwiększyły się o 6 proc., wskazują na dynamiczny rozwój firmy. Wzrost wartości rezerwacji w segmencie dostaw był najwyższy od dwóch lat, co, jak zauważyła dyrektor generalna Dara Khosrowshahi, wynika z większej liczby podróży i użytkowników w porównaniu z poprzednim rokiem.