Uber rusza z usługami dla biznesu

Paulina Kostro
25-04-2016, 22:00

Współdzielenie przejazdów to alternatywa dla standardowej komunikacji. Teraz łatwiej korzystać z niego małym i średnim firmom.

W Polsce jest zarejestrowanych około 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych. To przede wszystkim dla nich, a także dla przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw, Uber wprowadził nową funkcjonalność — Profile Służbowe. Dzięki niej użytkownicy będą w stanie oddzielić przejazdy prywatne od tych służbowych.

SPECJALNIE DLA POLSKI:
Zobacz więcej

SPECJALNIE DLA POLSKI:

Dostosowaliśmy nasze rozwiązanie do wymagań polskiego fiskusa — mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce. ARC

— Mamy całe rzesze użytkowników, którzy korzystają z Ubera prywatnie. Od pewnego czasu zaczęły pojawiać się pytania, co z osobami, które podróżują służbowo? To dla nich wprowadziliśmy zautomatyzowanie systemu wystawiania faktur i rozdzielenie przejazdów, które wykonujemy prywatnie od tych służbowych. Jesteśmy w stanie zaproponować im takie rozwiązanie, ponieważ mamy do tego technologiczne możliwości i możemy cały proces zautomatyzować. Ponadto każdy użytkownik, w zależności od potrzeb, raz na tydzień bądź na miesiąc, otrzymuje raport ze wszystkimi przejazdami, które wykonywał w ramach pracy. Oczywiście wszystkie faktury są również dostępne w czasie rzeczywistym — mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce.

Potrzeba korzystania z aplikacji służbowo wypłynęła od samych jej użytkowników. Okazuje się bowiem, że mali i średni przedsiębiorcy wyrażali chęć korzystania z Ubera biznesowo.

— Uber jest dostępny w Polsce od sierpnia 2014 r. W tym czasie dostawaliśmy wiele pytań od przedstawicieli większych i mniejszych biznesów, dotyczących tego, kiedy udostępnimy produkt dla firm. Użytkownicy argumentowali swoją potrzebę tym, że korzystają często z usługi służbowo i chcieliby rozliczać swoje przejazdy w firmie — dodaje Kacper Winiarczyk.

Rozwiązanie dostępne od dzisiaj dla polskich użytkowników funkcjonuje już na rynkach zagranicznych. Należy jednak zwrócić uwagę na różnicę w rozliczaniu usług biznesowych w Polsce i innych krajach.

— W Polsce do rozliczeń biznesowych jest wymagana faktura VAT. Z tego względu należy podjąć większy wysiłek związany z formalnościami niż za granicą. Dlatego, choć technicznietakie rozwiązanie funkcjonuje też za granicą, przystosowaliśmy je bardzo mocno do rodzimego rynku, właśnie ze względu na wymagania Urzędu Skarbowego — komentuje Kacper Winiarczyk.

Uber wprowadził również rozwiązanie dla organizacji korporacyjnych, czyli platformę do zarządzania wszystkimi przejazdami w ramach firmy. Oferta daje także możliwość wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu z przejazdów służbowych, np. do określonych dni tygodnia. Przedstawiciele Ubera podkreślają jednak, że szczególnie zależy im na wprowadzaniu rozwiązań dla mniejszych przedsiębiorstw.

— Są firmy, które oferują szeroko rozumiane usługi związane z transportem dla biznesu, natomiast skupiają się oni na rozwiązaniach korporacyjnych. My taki produkt korporacyjny również mamy i chcemy go rozwijać. Jednak na polskim rynku, gdzie w większości funkcjonują średnie i małe przedsiębiorstwa — takie rozwiązanie okazuje się kluczowe, ponieważ do tej pory nie było dla nich tego typu oferty — mówi Kacper Winiarczyk.

Uzupełnieniem biznesowej usługi Ubera jest UberSELECT, dzięki któremu użytkownicy będą mieli wpływ na to, jakim samochodem będą podróżować. Chodzi przede wszystkim o auta o podwyższonym standardzie, prowadzone przez kierowców z najwyższymi ocenami uzyskanymi od pasażerów. Takie rozwiązanie może się przydać szczególnie gdy samochód jest zamawiany dla prezesa firmy bądź znaczącego gościa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Uber rusza z usługami dla biznesu