Ubezpieczyciele bez kompetencji cyfrowych

opublikowano: 03-07-2018, 08:00
aktualizacja: 03-07-2018, 09:55

Tylko nieliczna grupa pracowników firm ubezpieczeniowych uważa, że pracodawcy dają im możliwość rozwoju kompetencji cyfrowych. Same firmy raczej nie dostrzegają problemu.

Jedynie 38 proc. pracowników firm z sektora ubezpieczeniowego twierdzi, że posiada wystarczające możliwości rozwoju zawodowego w zakresie cyfryzacji – wynika z badania spółki HRK, specjalizującej się w doradztwie personalnym i digitalizacji procesów HR. Współczynnik ten jest z goła różny od wskazania samych pracodawców – 71 proc. z nich jest zadowolonych z własnych działań w tym zakresie. Własne kompetencje cyfrowe dobrze ocenia nieco mniej niż połowa zatrudnionych w branży. Ci, którzy chcieliby uzupełnić swoje braki, oczekują głównie większej ilości szkoleń, ale także wprowadzenia w firmach projektowego sposobu pracy, angażowania pracowników w projekty digitalowe, działania w myśl koncepcji agile i lean management, w których produkty są dopracowywane stopniowo, zgodnie z opiniami i preferencjami użytkowników. 

Większość badanych firm (80 proc.) w najbliższym czasie zamierza jednak zainwestować w rozwój kompetencji cyfrowych pracowników. 

W tym kontekście optymistyczny wydźwięk niesie również wcześniejsze badanie HRK, związane z nastawieniem szefów spółek ubezpieczeniowych do InsurTechów, czyli firm tworzących nowe technologie dla sektora ubezpieczeniowego. Wynika z niego, że 86 proc. zarządzających z ciekawością podchodzi do innowacyjnych projektów powstających na rynku, traktując je jako inspirację do wychodzenia poza dotychczasowy model działania. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ubezpieczyciele bez kompetencji cyfrowych