Udana premiera gry PlayWaya. Kurs rośnie

opublikowano: 12-08-2021, 08:25
aktualizacja: 12-08-2021, 14:25

W tzw. peaku w grę PlayWaya “Car Mechanic Simulator 2021” grało na Steamie 14,9 tys. osób. 92 proc. z recenzji jest pozytywnych.

W środę po południu na Steamie premierę miała gra „Car Mechanic Symulator 2021” (“CMS 2021”), której wydawcą jest Playway, a producentem Red Dot Games. Po kilku godzinach od premiery gra osiągnęła peak graczy na poziomie 14,9 tys. To znacznie lepszy wynik niż osiągnięty przez poprzednią odsłony symulatora (“CMS 2018”), który w ciągu doby od premiery miał szczyt graczy na poziomie 5,3 tys., a najwyższy poziom od premiery wynosił 8,5 tys. To również lepsze parametry niż miał wydany w 2018 r. hit PlayWaya - „House Flipper”, w którego w pierwszej dobie grało jednocześnie 6,9 tys. osób, a historyczny szczyt jednocześnie grających wyniósł 10,9 tys.

Gra “CMS 2021” po premierze znalazła się na pierwszym miejscu globalnych bestsellerów Steam. Obecnie znajduje się na trzecim miejscu. Na drugiej pozycji natomiast jest zestaw zawierający grę i dwa DLC. Gra zebrała do w ciągu doby ponad 500 opinii graczy na Steam, z czego 92 proc. było pozytywnych.

Według danych ze środy demo „Car Mechanic Symulator 2021”, było pobrane 354 tys. razy. Wishlista była na poziomie 263 tys. Koszt produkcji gry z marketingiem szacowano na nie więcej niż 2 mln zł.

Prezes Playwaya Krzysztof Kostowski ocenia premierę jako “poprawną”. Koszty poprzedniej odsłony gry zwróciły się w ciągu kilku godzin od premiery. Czy tak było i tym razem?

– Poczekajmy na raport - ucina prezes.

Raport posprzedażowy spółka powinna przekazać w ciągu trzech dni od premiery.

Od premiery w lipcu 2017 r. “CMS 2018” sprzedał się w 1,62 mln kopii.

Inwestorzy pozytywnie zareagowali na informacje o premierze. Kurs Playway w trakcie sesji zyskiwał nawet blisko 10 proc.

Okiem analityka
Dobra sprzedaż kluczowej gry
Tomasz Rodak
Analityk DM BOŚ

Biorąc pod uwagę pierwsze parametry na Steami premierę należy ocenić pozytywnie. Ryzyko niepowodzenia zostało zażegnane, co widać po zachowaniu kursu w czwartek. Szczyt graczy w dniu premiery był około trzy razy wyższy niż w przypadku poprzedniej odsłony wydanej w 2017 r. Do tego dochodzą bardzo dobre oceny na Steamie – wyraźnie lepsze niż przy “CMS 2018” oraz utrzymujące się wysokie pozycje w czołówce listy bestsellerów Steamu. Dotychczas zakładaliśmy, że w tym roku sprzeda się około 480 tys. sztuk gry na PC. Obecnie wygląda na to, że osiągalne jest 600-700 tys. Do tego dojdzie jeszcze sprzedaż na konsole. Ponieważ jest to tytuł, który będzie miał największy udział w tegorocznych przychodach spółki, lepsza od oczekiwań sprzedaż może się zauważalnie przełożyć na wyniki roczne. Tym samym byłaby przestrzeń do wzrostu wyceny PlayWaya.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane