Ultimate Games wchodzi do Chin

opublikowano: 05-12-2018, 22:00

Spółka z grupy PlayWaya podpisała umowę z chińskim partnerem. Sprzedaż 11 tytułów ma ruszyć w pierwszej połowie 2019 r.

Blisko trzy miesiące trwały negocjacje między Ultimate Games, spółką w której 48 proc. ma PlayWay, a Beijing CE–Asia. Zakończyły się podpisaniem umowy o współpracy. Chińska firma otrzymała licencje na dystrybucję 11 tytułów gier Ultimate Games, w tym „Proffesional Fishing” w wersji mobilnej.

Umowa z Beijing CE–Asia nie obejmuje gry „Ultimate Fishing
Simulator” w wersji na PC, ponieważ Ultimate Games prowadzi negocjacje w tej
sprawie z innym znaczącym wydawcą na chińskim rynku.
Zobacz więcej

URODZAJ NA WYDAWCÓW:

Umowa z Beijing CE–Asia nie obejmuje gry „Ultimate Fishing Simulator” w wersji na PC, ponieważ Ultimate Games prowadzi negocjacje w tej sprawie z innym znaczącym wydawcą na chińskim rynku. Fot. ARC

Chiny to atrakcyjny rynek dla producentów gier. Według prognoz Newzoo, wartość światowego rynku wzrośnie w bieżącym roku o 10,9 proc. r/r, do 134,9 mld USD, a rynek chiński będzie odpowiadał za 34,4 mld USD, czyli 25,5 proc. Pierwotna prognoza była wyższa, jednak została skorygowana ze względu na podejście chińskiego regulatora, który zaprzestał certyfikacji gier. Niepewność prawna miała wyjaśnić się pod koniec tego roku.

— Wejście na chiński rynek to ważny etap strategii rozwoju. Polscy producenci gier nie mają jeszcze zbyt wiele doświadczeń wydawniczych związanych z tym krajem, trudno więc jednoznacznie wyrokować, jak będą przebiegać procesy certyfikacji kolejnych tytułów — mówi Mateusz Zawadzki, prezes spółki.

Ultimate Games spodziewa się jednak, że gry, na których dystrybucję podpisał umowę, zaczną być sprzedawane w Chinach w pierwszej połowie 2019 r.

— Prowadzimy rozmowy z największymi wydawcami z tamtego regionu i nie otrzymaliśmy żadnych sygnałów o problemach z certyfikacją — mówi Mateusz Zawadzki.

Zwraca uwagę, że — w przeciwieństwie do Europy i USA, gdzie większość sprzedaży jest realizowana przez platformę Steam — w Chinach zakupy odbywają się również w lokalnych sklepach.

— Chiny już odpowiadają za 30 proc. naszej sprzedaży tytułów wędkarskich na Steamie, a pojawienie się gier na lokalnych platformach pozwoli na znaczące zwiększenie tego wolumenu — mówi szef Ultimate Games.

Umowa z Beijing CE–Asia nie obejmuje dystrybucji gry „Ultimate Fishing Simulator” w wersji na PC, ponieważ spółka prowadzi jeszcze negocjacje z innym znaczącym wydawcą na rynku chińskim. Wybierze najkorzystniejszą ofertę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Ultimate Games wchodzi do Chin