UNFE przypilnuje równości szans

Ostrowska Katarzyna
01-02-1999, 00:00

UNFE przypilnuje równości szans

Za 15 dni PTE rozpoczynają kampanie reklamowe funduszy emerytalnych

ATUT AIG: Tomasz Frontczak, prezes AIG PTE, zapowiada, że wykorzysta w reklamach funduszu emerytalnego motyw grupy AIG, ponieważ jest to ich atutem.

fot. Borys Skrzyński

RÓWNY START: Paweł Pelc, wiceprezes UNFE, przestrzega towarzystwa emerytalne przed wykorzystywaniem fragmentów kampanii reklamowych akcjonariuszy PTE. fot. Tomasz Zieliński

UNFE przestrzega towarzystwa emerytalne przed wykorzystywaniem elementów reklam ich akcjonariuszy w reklamach własnych funduszy. Chodzi o stworzenie wszystkim towarzystwom możliwości równego startu.

Szacuje się, że za 15 dni co drugi spot reklamowy w telewizji będzie dotyczył przyszłych emerytur. Już w tej chwili większość firm tworzących powszechne towarzystwa emerytalne rozpoczęła kampanię reklamową. Można zobaczyć reklamy firm, które są udziałowcami jednego z funduszy emerytalnych. Reklamy tego typy mają za zadanie zapoznać odbiorców z marką firm. Praktykują to m. in. AIG, Zurich, PZU, Nationale-Nederlanden, Commercial Union czy Norwich Union.

Bez kontynuacji

Przy rozdaniu licencji na prowadzenie otwartych funduszy emerytalnych, Paweł Pelc, wiceprezes UNFE, zaznaczył, że urząd będzie zwracał szczególną uwagę na reklamy funduszy pod kątem już obecnych w mediach reklam akcjonariuszy PTE.

— Nie chcąc mnożyć przypadków nieuczciwej konkurencji, postanowiliśmy, że teraz będzie odpowiedni moment, aby zwrócić uwagę towarzystw emerytalnych na ich kampanie reklamowe. Tak, aby nie były one takie same jak kampanie ich akcjonariuszy. Chodzi o to, by fundusze nie robiły reklam nawiązujących do reklam akcjonariuszy, zbieżnych pod względem grafiki czy kolorytu. Podczas kontroli w towarzystwach emerytalnych widzieliśmy koncepcje kampanii reklamowych funduszy i na razie nie ma takiego zagrożenia — uważa Sebastian Bojemski, rzecznik UNFE.

Reklama korporacyjna

Wszystkie PTE zapowiadają, że ich reklamy nie będą w żaden sposób powiązane z reklamami akcjonariuszy czy firm związanych nazwą z danym funduszem. Przykładowo w mediach i na billboardach ukazały się reklamy amerykańskiej grupy AIG, przy okazji prezentujące jedną z firm z tej grupy — towarzystwo ubezpieczeniowe Amplico Life.

— W tej chwili obecna jest w mediach reklama grupy AIG. Na pewno w reklamach funduszu emerytalnego wykorzystamy elementy korporacyjne, nawiązujące do AIG, ponieważ jest to nasz atut i to musimy promować — twierdzi Tomasz Frontczak, prezes AIG PTE.

Swoją markę promuje też Norwich Union, jednak nie będzie ona powiązana z reklamą funduszu —zapewnia Andrzej Jacaszek, prezes PTE NU.

Katarzyna Ostrowska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ostrowska Katarzyna

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / UNFE przypilnuje równości szans