UOKiK: Samsung zapłaci ponad 2 mln zł kary

DI
opublikowano: 13-05-2013, 10:47

Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji, uznała prezes UOKiK. Spółka musi zapłacić ponad 2 mln zł za niedozwolone praktyki.

Postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku. O budzących wątpliwość praktykach spółki zawiadomiło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Chodziło o kampanię reklamującą telewizory Samsunga, w której odnoszono się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. 

- Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci - mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji - informuje UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową wysokości 2 mln 288 tys. zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane