Postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku. O budzących wątpliwość praktykach spółki zawiadomiło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Chodziło o kampanię reklamującą telewizory Samsunga, w której odnoszono się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego.
- Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci - mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji - informuje UOKiK.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową wysokości 2 mln 288 tys. zł.