UOKiK wszczął postępowanie przeciwko PTS

ISBNews
opublikowano: 30-07-2014, 09:50

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polskiej Telefonii Stacjonarnej (PTS) w sprawie niedozwolonych praktyk dotyczących m.in. wprowadzania klientów w błąd przy zawieraniu umowy, podał Urząd.

"Polska Telefonia Stacjonarna (PTS) we Wrocławiu, wcześniej działająca pod nazwą Telekomunikacja Dzień Dobry, to operator telekomunikacyjny, który oferuje swoje usługi podczas rozmowy telefonicznej z konsumentem. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi od klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd przez konsultantów co do tożsamości przedsiębiorcy, z którym zawarli umowę" - czytamy w komunikacie.

Postępowanie UOKiK przeciwko PTS zostało wszczęte w lipcu 2014 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło 6 praktyk przedsiębiorcy, m.in. klauzule w umowach oraz sposób oferowania zawarcia kontraktu przez call-center.

UOKiK sprawdza m.in., czy spółka wprowadziła klientów w błąd, sugerując podczas rozmowy, że zawierają oni nową umowę z dotychczasowym operatorem, a nie z PTS, lub przedłużają aktualną. Z informacji, które zgromadził Urząd wynika także, że kurierzy dostarczający umowy klientom, na pytanie o nadawcę przesyłki, podawali nazwę dotychczasowego operatora. Ponadto, ze skarg wynika, że po podpisaniu umowy kurier zabiera większość dokumentów, łącznie z cennikiem i formularzem odstąpienia od umowy. PTS odsyłało je po upływie 10-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Zdaniem skarżących, utrudniało to odstąpienie od zawartego kontraktu w ustawowym terminie 10 dni.

Urząd informuje, że sprawdza także czy regulamin został sporządzony w czytelnej formie. Ze wstępnych ustaleń wynika, że regulamin został napisany czcionką wielkości jednego milimetra, co przeciętnemu konsumentowi może utrudniać zapoznanie się z warunkami oferty.

Postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może zakończyć się nałożeniem kary do 10% ubiegłorocznego przychodu przedsiębiorcy, przypomina UOKiK.

W połowie lipca Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) poinformował, że nałożył na PTS karę w wysokości 497 tys. zł za niezgodne z prawem działania wobec abonentów oraz za udzielenie prezesowi UKE nieprawdziwych informacji. W latach 2013-2014 do Urzędu wpłynęło ok. 1500 skarg abonentów na PTS dotyczących m.in. nieuczciwych praktyk zawierania przez tę spółkę umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nieuprawnionego przeniesienia numeru wbrew woli abonenta, nieuzasadnionego naliczania przez PTS opłat wyrównawczych pomimo braku faktycznego rozpoczęcia świadczenia przez spółkę usług telekomunikacyjnych.

W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego UKE stwierdził naruszenie przez PTS obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, a także nie wypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług, a także naruszenie obowiązku udzielenia prezesowi UKE informacji, podkreślono wtedy.

Polska Telefonia Stacjonarna (PTS S.A.) podaje na swojej stronie internetowej, że jest jednym z najmłodszych polskich operatorów telekomunikacyjnych, a każdego miesiąca dołącza do niej ponad 2,5 tys. klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / UOKiK wszczął postępowanie przeciwko PTS