Zysk z działalności operacyjnej ZUE, specjalizującego się w budowie i modernizacji infrastruktury tramwajowej i kolejowej, podskoczył o 68 proc. r/r do 30,4 mln zł. Wzrósł również zysk netto, który wyniósł 21,2 mln zł. Co istotne, utył też portfel zamówień, którego wartość w 2023 r. podskoczyła o 959 mln zł i wynosi już ponad 1,7 mld zł.
Z komunikatu prasowego spółki wynika, że lokalnie walka o najbardziej korzystne oferty przetargowe jest zacięta, bo konkurencja jest duża, a samych postępowań niewiele. Konieczne było więc poszerzenie zakresu działalności - ZUE przyjęło już pierwsze zlecenia kolejowe w Rumunii, a przez spółkę zależną Energopol realizuje również kontrakty drogowe. Nadal większość działalności prowadzi jednak w Polsce w znanych sobie branżach.
“Podpisaliśmy w październiku 2024 r. umowę na realizację dużej inwestycji dla PKP PLK o wartości netto przekraczającej 785 mln zł. Kilka tygodni temu pozyskaliśmy też kolejny kontrakt z konsorcjantem na budowę całkowicie nowej, prowadzonej częściowo w tunelu, linii tramwajowej w Warszawie. Jego wartość to 295 mln zł” - napisał Wiesław Nowak, prezes ZUE, w komunikacie prasowym.
Spółka liczy, że wraz z napłynięciem do Polski środków unijnych, postępowań przetargowych będzie znacznie więcej. Planuje wzmożoną aktywność w walce o oferty przede wszystkim lokalnie, ale jednocześnie zamierza rozwijać działalność zagraniczną. Zamówień będzie szukać najprawdopodobniej wyłącznie w państwach UE.
