URTiP: TP SA ma 90 dni na usprawnienie ‘Błękitnej Linii’

05-07-2004, 15:35

Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) nakazał Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) usunięcie w ciągu 90 dni stwierdzonych naruszeń prawa telekomunikacyjnego wynikających z działania „Błękitnej Linii” TP SA, napisał URTiP w poniedziałkowym komunikacie.

Decyzja prezesa URTiP została podjęta po przeprowadzonej od 20 stycznia do 15 kwietnia 2004 roku kontroli funkcjonowania systemu umożliwiającego składanie zamówień i obsługę abonentów TP SA na odległość, tzw. „Błękitnej Linii TP”.

„Kontrola wykazała, że ‘Błękitna Linia TP’, nie funkcjonuje prawidłowo, a operator przed wprowadzeniem systemu niewłaściwie oszacował jego obciążenia” – podano w komunikacie. Szacunki oparte były na danych historycznych, tj. ruchu, jaki panował w biurach obsługi klientów (BOK) i liczbie załatwianych tam spraw.

„Co więcej, wprowadzenie ‘Błękitnej Linii TP’ było połączone z jednoczesną z likwidacją wszystkich BOK w kraju, na których miejsce wprowadzono zaledwie 24 Punkty Obsługi Klienta”- dodaje URTiP.

Prezes URTiP nakazał TP SA usunięcie stwierdzonych i wymienionych w decyzji naruszeń w terminie 90 dni od dnia jej otrzymania. „W przypadku braku usunięcia stwierdzonych naruszeń we wskazanym terminie, możliwe będzie podjęcie dalszych działań, zmierzających do nałożenia kar pieniężnych przewidzianych w ustawie Prawo telekomunikacyjne” – napisano w komunikacie.

TP SA przysługuje prawo do wystąpienia do prezesa URTiP w terminie 14 dni z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, a następnie do złożenia skargi do wojewódzkiego sądu administracyjnego w Warszawie.

mik/tom

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / URTiP: TP SA ma 90 dni na usprawnienie ‘Błękitnej Linii’