Używają smartfonów pod chmurką

opublikowano: 27-05-2015, 00:00

Lista czynności, które dzięki mobilności można wykonywać poza domem lub biurem, ciągle się wydłuża.

Przeglądanie internetu, zakupy w sieci, praca, nauka, rozrywka… Lista czynności, które dzięki mobilności można wykonywać poza domem lub biurem, ciągle się wydłuża. Ericsson Consumer Lab postanowił sprawdzić, w jakim stopniu Europejczycy korzystają z tych możliwości. Jak się okazało, osoby młode (15-29 lat) ze smartfonami nie rozstają się nigdzie i nigdy.

Na dworze, w galerii handlowej, w podróży — gadżety te towarzyszą im zawsze. Poza domem najczęściej zaglądają na media społecznościowe, grają i oglądają materiały wideo. Co innego właściciele sprzętu przenośnego po 30 roku życia –ci aplikacji mobilnych używają głównie w domu. Jednocześnie niezależnie od miejsca pobytu znacznie częściej niż młodsi korzystają z tradycyjnych form kontaktu — połączeń głosowych i SMS-ów.

W upowszechnianiu rozwiązań mobilnych przeszkadza nie tylko konserwatyzm osób w średnim i starszym wieku. Okazuje się bowiem, że tylko 13 proc. respondentów jest zadowolonych z jakości internetu podczas korzystania z mediów społecznościowych na dworze. Jeszcze mniej pozytywnych opinii — zaledwie 10 proc. — dotyczy oglądania materiałów wideo poza domem.

— Młodzi Europejczycy są gotowi płacić najwięcej za poprawę dostępu do mobilnego internetu, bo po prostu częściej i w szerszym zakresie korzystają z aplikacji na smartfony i tablety. Żyją mediami społecznościowymi i muzyką z sieci. To zachęta dla pomysłodawców nowych aplikacji, bo właśnie w tej grupie wiekowej znajdują się ich użytkownicy — uważa Katarzyna Pąk, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Ericssonie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu