Van Pur:nowe linie w 2002 r.

Paweł Mazur
opublikowano: 2000-11-08 00:00

Van Pur:nowe linie w 2002 r.

PIWNE PLANY: Marek Krzystkiewicz, prezes Van Pura, w 2001 roku postawi na reklamę, a za dwa lata zainwestuje w puszkową i butelkową linię. fot. Grzegorz Kawecki

Browar Van Pur, wchodzący w skład austriackiej grupy Brau-Union, w przyszłym roku skoncentruje się na poprawie jakości i reklamie. W produkcję rzeszowski producent piwa zainwestuje dopiero za dwa lata.

W tym roku browar Van Pur wydał na inwestycje około 12 mln zł. Z tego około 6 mln zł pochłonęły wydatki na modernizację procesu produkcji, m.in. na zakup i zainstalowanie czterech tankofermentorów, montaż kadzi filtracyjnej oraz modernizację warzelni.

Najpierw reklama

— W 2001 roku nie planujemy inwestycji w produkcję. Nasze wydatki związane będą z promocją i reklamą piwa. Skoncentrujemy się na procesie integracji browarów wchodzących w skład grupy Brau-Union, której jesteśmy częścią, i poprawie jakości produkowanego piwa — mówi Marek Krzystkiewicz, prezes zarządu Van Pur.

Zarząd spółki zakupił też magazyny o powierzchni 10 tys. mkw., w których w 2002 roku zostanie zainstalowana linia do rozlewu piwa w puszki i butelki.

Puszkowa linia będzie miała wydajność 48 tys., a butelkowa 40 tys. sztuk na godzinę. Dotychczasowe moce linii wynoszą odpowiednio 10 i 20 tys. Firma chce też zwiększyć sprzedaż licencyjnego piwa marki Kaiser i Steffl. W przyszłym roku zamierza ulokować na rynku około 120 tys. hl obu gatunków piwa. Nie wiadomo jeszcze, czy będą one produkowane wyłącznie w Rzeszowie. Jedną z opcji jest bowiem przeniesienie produkcji licencyjnych piw do warszawskiego browaru, który również należy do grupy austriackiego Brau- -Union (wchodzi do niej także bydgoski Kujawiak). Wiadomo natomiast, że zarząd Van Pura przeniesie się niebawem do Warszawy, podobnie jak inne zarządy browarów wchodzących w skład grupy.

Zgodnie z założeniami

W tym roku Van Pur zamierza ulokować na rynku około 570 tys. hl piwa. W roku przyszłym, zdaniem zarządu browaru, spółka powinna sprzedać około 620 tys. hl. Po dziesięciu miesiącach sprzedaży Van Pur ulokował na rynku prawie 483 tys. hl i zanotował tym samym 9-proc. dynamikę sprzedaży.