NFT to oryginalne dobra cyfrowe bazujące na blockchainie.
- Uważamy, że NFT będą odgrywały ważną rolę w przyszłym handlu detalicznym, mediach społecznościowych i rozrywce - powiedział Cuy Sheffield, szef działu krypto w Visa. – Aby pomóc naszym klientom i partnerom w uczestnictwie w tym rynku, musimy z pierwszej ręki przekonać się o wymaganiach dotyczących infrastruktury stojących przed globalną marką chcącą kupować, przechowywać i lewarować NFT – dodał.
Już kilka dużych firm eksperymentowało w ostatnim czasie z NFT. Sprzedaż takich dóbr, niektórych wycenionych na miliony dolarów, przeprowadzał dom aukcyjny Chriestie’s. Nie brak jednak sceptyków, zwracających uwagę na mankamenty NFT. Adam Rendle, partner w kancelarii prawnej Taylor Wessing wskazywał, że nabywcy NFT „nie są właścicielami praw autorskich i innych praw do własności intelektualnej dotyczących cyfrowych dzieł sztuki”.
- Nie mogą ich dystrybuować lub w inny sposób komeracjalizować takiego dobra – napisał na blogu.