Spółka odzieżowa Vistula SA zamierza do 2007 roku zwiększyć sieć sklepów pod własną marką z 51 do 66, a do końca 2008 roku planuje otwarcie siedmiu salonów z odzieżą pod marką Murphy&Nye, powiedział w środę prezes spółki Michał Wójcik.
„W tej chwili posiadamy 51 sklepów, gdzie sprzedajemy odzież pod własną marką i w najbliższym czasie otworzymy kolejnych pięć punktów. Szacujemy, że sieć 66 sklepów będziemy generować ponad 100 mln zł sprzedaży netto” – powiedział Wójcik podczas konferencji prasowej.
Dodał, że pierwsze sklepy Vistuli za granicą powstaną w tym roku w Pradze i na Łotwie.„Będą to co najmniej dwa sklepy w tym roku" - powiedział prezes.
NOWE MARKI
„Wczoraj podpisaliśmy umowę na zasadach wyłączności na dystrybucję marki Murphy&Nye i planujemy, że pierwszy sklep zostanie otwarty 4 czerwca w Poznaniu. Chcemy ostrożnie budować sieć i zakładamy, że łącznie do 2008 roku będzie siedem salonów tej marki” – powiedział prezes.
Spółka szacuje, że nakłady na rozwój sieci do 2008 roku pochłoną 1,35 mln zł.
„Spodziewamy się także, że w ciągu kilku tygodni zakończymy pomyślnie rozmowy z inną firmą na temat dystrybucji markowej odzieży dżinsowej” – zapowiedział prezes.
Wójcik nie chciał jednak zdradzić, z jaką firmą prowadzone są rozmowy i jaka to jest marka. „Będzie to średnio-wyższa półka cenowa” – dodał jedynie prezes.
„Jeżeli wszystko ułoży się pomyślnie, to będziemy rozważać budowę sieci sklepów skupiających odzież różnych marek pod jednym dachem” – powiedział Wójcik.
Spółka zaczęła także produkcję tańszych garniturów pod własną marką o nazwie Luigi Vesali dla potrzeb rynku hurtowego z myślą o mniejszych miastach.
„Na razie garnitury te są produkowane w Polsce, ale do końca roku będziemy chcieli tą produkcję przenieść do Chin” – zapowiedział Wójcik.
Zarząd spółki oczekuje, że w 2005 roku na poziomie jednostkowym zysk netto wyniesie 16 mln zł wobec 23 mln zł zanotowanych w ubiegłym roku. Przychody mają wynieść 133 mln zł, czyli być o 10% więcej niż w 2004 roku.
„Prognozy te tylko częściowo uwzględniają otwarcie sklepów Murphy&Nye w tym roku. Zakładamy, że posiadając siedmiu salonów pod tą marką, rocznie przychody nasze wzrosną o około 10 mln zł” – powiedział prezes spółki.