Voiceboty Vee obsłużą pacjentów

opublikowano: 11-08-2021, 20:00

Spółka technologiczna specjalizująca się w produkcji voicebotów brzmiących jak ludzie nawiązała współpracę z Grupą Neuca.

Podstawową działalnością Neuki jest hurtowa dystrybucja leków, ale w skład grupy wchodzą także niezależna sieć ośrodków badań klinicznych i sieć przychodni Świat Zdrowia. Vee szczegółów umowy z gigantem nie podaje, ale podkreśla, że współpraca dotyczy wybranych procesów obsługi klienta stworzonych z myślą o pacjentach jednej ze spółek Grupy Neuca.

Usługa ma zostać wdrożona w najbliższym sezonie chorobowym, w związku z czym Vee przesunęło premierę rozwiązań pudełkowych, czyli gotowych, skalowalnych produktów z sektora automatycznej obsługi klienta. Pierwotnie miały zostać wprowadzone we wrześniu, teraz spółka zapowiada je na przełom 2021 i 2022 r.

- Choć „pudełka” są dla nas projektem strategicznym, to współpraca z Grupą Neuca jest na tyle ważna, że w naszej opinii warto przesunąć ich premierę. Poza korzyściami finansowymi, umowa przyczyni się do wzrostu rozpoznawalność Vee wśród sieci medycznych, co ułatwi nam pozyskanie kolejnych klientów z tego rynku - mówi Dawid Wójcicki, prezes Vee.

Menedżer liczy, że doświadczenie zdobyte przy projekcie z Grupą Neuca i analiza schematów rozmów z pacjentami pozwolą stworzyć Vee Host dla branży medycznej, który będzie obsługiwał więcej procesów niż wcześniej zakładano.

- Do tej pory każdy klient, który raz przekonał się do naszych rozwiązań, decydował się na wdrożenie hostów Vee w kolejnych procesach. Dlatego też mam podstawy, by uważać, że podjęcie współpracy z Grupą Neuca jest realne także w innych obszarach - dodaje Dawid Wójcicki.

Spółka nie zdradza także, na ile opiewa kontrakt z toruńską firmą. Zapewnia przy tym, że jest w trakcie rozmów z inną ,,dużą i rozpoznawalną” siecią medyczną zainteresowaną jej rozwiązaniami.

- Duże korporacje z branż medycznej, ubezpieczeniowej i telekomunikacyjnej ustawiają się w kolejce do współpracy z nami. Zależy nam jednak, aby pozyskane finansowanie przeznaczać przede wszystkim na projekt pudełkowy, ponieważ zapewni on nam największą dynamikę wzrostu przychodów w najbliższych latach - mówi Dawid Wójcicki.

Vee nie wyklucza także zastrzyku kapitałowego.

- Jesteśmy w trakcie negocjowania dokapitalizowania spółki na poziomie kilku milionów euro. Inwestorzy indywidualni najlepiej rozumieją profil naszej działalności, dlatego mam silne przesłanki, aby uważać, że to właśnie z nimi dogadamy się w kwestii finansowania - mówi Dawid Wójcicki.

Akcje Vee to jeden z tegorocznych hitów na giełdzie. Od początku czerwca kurs urósł o ponad 540 proc. Kapitalizacja sięga 180 mln zł. W I kwartale 2021 przychody spółki wyniosły 360,7 tys. zł, strata EBITDA 324 tys. zł, a netto 521 tys. zł.

Według najświeższych danych, w lipcu 2021 r. wskaźnik MPC, mierzący miesięczną liczbę minut rozmów realizowanych przez hosty głosowe spółki na rzecz klientów biznesowych, wyniósł 214,4 tys. To o 22,5 proc. więcej niż rok temu i o 2,3 proc. więcej niż w czerwcu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane