Volkswagen jest gotów kupić 50 proc. udziałów w Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, spółce dominującej partnera EV JAC Motors. Wartość transakcji szacowana jest na co najmniej 3,5 mld juanów (491 mln USD).

Osoby związane ze sprawą twierdzą też, że niemiecki potentat ma stać się największym udziałowcem producenta akumulatorów EV Guoxuan High-tech.Oceniają, że bazując na rynkowej kapitalizacji Guoxuan na poziomie 4,3 mld USD, pakiet 27 proc. akcji jaki ma objąć VW wart jest 1,16 mld USD.
Volkswagen prowadzi również wspólne przedsięwzięcia z państwową spółką China FAW Group oraz SAIC Motor. Jego celem jest sprzedaż 1,5 miliona nowych pojazdów energetycznych rocznie w Chinach do 2025 r.
Volkswagen chce utrzymać swój status największego zagranicznego producenta samochodów w Chinach, mimo że rządowe programy walki z pandemią koronawirusa ograniczają sprzeda, a konkurencja rośnie w siłę, jak choćby w przypadku amerykańskiej Tesli.
Pod koniec ubiegłego roku, kiedy w Chinach sprzedano 25 mln pojazdów - i tuż przed pierwszym zgłoszeniem koronawirusa w grudniu - rząd chciał by 25 proc. rocznej sprzedaży pojazdów w 2025 r. stanowiły nowe pojazdy energetyczne.
Nieoficjalnie mówi się, że do ogłoszenia transakcji może dojść już w najbliższy piątek.