PB Po Godzinach
Partnerem cyklu EKO jest logo Provident

Volkswagen dla niezdecydowanych

ŁO
opublikowano: 14-08-2019, 16:33

Niemcy już niedługo mogą więcej płacić za kiełbasę i SUV-y, choć nie wiadomo czy fiskus nadąży za motoryzacyjną modą.

Niemieckie partie polityczne szukają sposobów na walkę z emisją CO2 i wzięły na celownik SUV-y. Federalna Agencja Środowiska opowiada się za wyższym podatkiem od tego typu samochodów. Maria Krautzberger, która jest szefową agencji, proponuje premie i zachęty lansujące niskoemisyjne samochody. Właściciele paliwożernych SUV-ów mieliby z kolei dodatkowe obciążenia.  

Yahoo News informuje, że liczba rejestracji nowych SUV-ów wzrosła w lipcu o 19 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok temu.  

- Wyższy podatek ma się pojawić już przy zakupie, a następnie przy użytkowaniu auta. Nie chodzi tylko o to, że do wyprodukowania takiego samochodu trzeba zużyć więcej zasobów, ale też o to, że ten typ samochodu paraliżuje przestrzeń miejską  - tłumaczył na antenie Radia TOK FM dr Sebastian Płóciennik z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych. 

Na podatkowym celowniku są zresztą nie tylko SUV-y, ale także mięso, bo to przemysł mięsny w dużym stopniu przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych. Socjaldemokraci i Zieloni proponują podwyższenie podatku VAT na mięso do 19 proc. 

Dyskusje to jedno, a rzeczywistość to jednak co innego, bo ta jest coraz bardziej skomplikowana. Pół żartem, pół serio można stwierdzić, że granice między tym, co jest SUV-em, a co już nim nie jest, bywają trudne do wyznaczenia i niejeden urzędnik złapie się za głowę.

Przykład? Pokazany dopiero co volkswagen t-roc cabriolet. To z jednej strony SUV pełną gębą, ale z drugiej, kabriolet jak się patrzy.  

Samochód raczej nie wskoczy do górnej części rankingów najchętniej kupowanych aut, choć niszę może znaleźć. Volkswagen chwali się, że nowy t-roc tchnie świeże powietrze w segmencie SUV-ów. Klienci coraz chętniej kupują modele będące skrzyżowaniem coupe i SUV-a.

Na razie mamy oficjalne zdjęcia, prezentacja odbędzie się podczas wrześniowych targów we Frankfurcie, a do salonów pojazd trafi wiosną 2020 r. Za standardową, zadaszoną wersję t-roca trzeba zapłacić w Polsce co najmniej 84 tys. złotych.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane