Voyage Air poleci z Modlina

Bułgarska linia czarterowa będzie drugim, oprócz Rynaira, przewoźnikiem operującym z podwarszawskiego lotniska.

Na Lotnisku Modlin, na którym jedynym przewoźnikiem jest irlandzki Ryanair, pojawi się nowa linia. Voyage Air uruchomi połączenia do bułgarskiej Warny. O sprawie doniósł portal pasazer.com. Na stronie rezerwacyjnej Voyage Air można już kupić bilety.

Dawid i Goliat

Nowy przewoźnik nie stanie się dużą konkurencją dla Ryanaira. Będzie latać z Modlina dwa razy w tygodniu we wtorki i piątki w szczycie sezonu letniego, od 22 czerwca do 21 września (wczoraj w ciągu start lotów został przesunięty na stronie linii z 1 czerwca). Dla porównania: Irlandczycy obsługują z Modlina 57 kierunków i w tym roku zamierzają przewieźć 3,1 mln pasażerów. Od lata tego roku Ryanair też lata do Bułgarii — tyle że do Burgas.

Z informacji „PB” wynika, że ustalenia dotyczące Modlina zapadły w grudniu. Zarząd portu nie będzie podpisywać umowy, a linia wybierze sobie wolne sloty. Połączenie będzie wykonywać prawdopodobnie embraerem, choć niewykluczone, że większym samolotem, bo przewoźnik uzależnia to od popytu.

— Embraery mają tylko 50 miejsc i bardzo wysokie koszty przelotów w przeliczeniu na pasażera — zauważa Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska i ekspert lotniczy.

Voyage Air i Lotnisko Modlin potwierdzają, że loty zostaną uruchomione.

— Z uwagi na trwające ustalanie szczegółów współpracy przewoźnik nie wyraża zgody na udzielanie innych informacji. O konkretach poinformujemy natychmiast — mówi Jolanta Grus z biura prasowego Lotniska Modlin.

Bułgarska spółka została założona w 2006 r. i zajmowała się początkowo sprzedażą samolotów i ich utrzymaniem, w 2009 r. uruchomiła portal rezerwacyjny, który pozwala na sprzedaż biletów i rezerwację hoteli. Lata m.in. do Wiednia czy Hanoweru.

Czekając na linie

Zarząd Lotniska Modlin od wielu miesięcy powtarza, że negocjuje z przewoźnikami, i zapowiedział nowy cennik, w którym najwyższe stawki spadną o połowę. Na razie jednak obowiązuje stary cennik. Można się spodziewać kolejnych przewoźników, choć np. Enter Air, największa w Polsce linia czarterowa, nie myśli na razie o zmianie portu.

— Lotnisko jest infrastrukturą publiczną jak autostrada. Nie można powiedzieć, że autostradą mogą jeździć tylko TIR-y i autobusy, a jak ktoś jedzie nad morze z rodziną, musi jechać bocznymi drogami — mówi Grzegorz Polaniecki, prezes giełdowego przewoźnika.

Twierdzi, że wprowadzone w tym roku ograniczenie lotów w nocy nie szkodzi lotom czarterowym, tylko rejsom regularnym.

— Zdołaliśmy dopasować siatkę do nowych godzin, ale ucierpiało na tym lotnisko, gdyż zmniejszyła się jego przepustowość — ocenia Grzegorz Polaniecki.

Przepustowość — do 7-8 mln pasażerów — chce zwiększyć także Modlin. Rozbudowa terminalu i remont drogi kołowania to inwestycja za 60 mln zł. Jest jednak problem z finansowaniem. Zarząd chciałby wyemitować obligacje, na co od jesieni 2017 r. nie zgadza się PPL, jeden z udziałowców.

6 zł Tyle płaci Ryanair za obsługę pasażera na lotnisku Modlin. Stawka dla nowej linii lotniczej wynosi 40 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Voyage Air poleci z Modlina