Voyager.com rozpoczyna sprzedaż elektroniczną
Spółka Voyager.com zKatowic 30 czerwca ma rozpocząć elektroniczną sprzedaż biletów na przewozy autokarowe za pomocą kart kredytowych. Na system wydała około 1,5 mln zł. Jesienią, również kosztem 1,5 mln zł, firma chce uruchomić platformę handlu elektronicznego dla małych iśrednich firm.
Plany spółki Voyager.com zKatowic, która jest firmą technologiczną, działającą na rynku producentów aplikacji internetowych, przewidywały, że do uruchomienia elektronicznej sprzedaży biletów na przewozy autokarowe za pomocą kart kredytowych dojdzie pod koniec maja 2001 r. Zamierzenia te uległy jednak przesunięciu wczasie.
Początek 30 czerwca
Termin inauguracji tej usługi wyznaczono na 30 czerwca 2001 r. Taką datę ustalił portal internetowy, za pośrednictwem którego odbywać się będzie handel. Janusz Lewandowski, prezes spółki Voyager.com, nie chce jednak na razie ujawnić jego nazwy. Wiadomo jedynie, że partnerem firmy wtym przedsięwzięciu będzie jeden znajwiększych portali internetowych wPolsce.
— Program przeszedł już fazę testów ijesteśmy przygotowani do uruchomienia sprzedaży. Obecnie nasz partner finalizuje umowy zprzewoźnikami — wyjaśnia Janusz Lewandowski.
Docelowo witryna ma obejmować około 20 firm przewozowych. Wpierwszym etapie ma ich być sześć, natomiast wciągu dwóch miesięcy powinni zacząć świadczyć swoje usługi kolejni przewoźnicy.
Portal ma zostać podłączony do zasobów Voyager.com. Klienci chcący kupić bilety będą mogli wejść na jego strony idokonać ich zakupu za pomocą karty kredytowej. Sprzedaż będzie możliwa dzięki jednemu zmodułów, opracowanego wcześniej systemu informatycznego Voyager.Bus, wspierającego rezerwację isprzedaż biletów autobusowych na dowolnych trasach międzynarodowych. System ten kosztował około 1,5 mln zł.
Szerokie plany
Spółka zKatowic specjalizuje się wturystyce. Na stronach www.vo- yager.com.pl funkcjonuje już jej Polska Platforma Turystyczna. Na przełomie października ilistopada 2001 r. zamierza uruchomić Polską Platformę Handlu Elektronicznego. Jej uruchomienie ma kosztować 1,5 mln zł. Ma ona skupić małe iduże firmy handlowe, które chcą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Internetu.
Po uruchomieniu, na początku maja 2001 r. , elektronicznej obsługi koncesjonowanych przewoźników wNiemczech, co kosztowało około 2 mln zł, spółka prowadzi rozmowy zfirmami przewozowymi we Francji, wsprawie obsługi przez nie tamtejszego rynku sprzedaży biletów. Powinny one zostać sfinalizowane na przełomie września ipaździernika 2001 r.
Voyager.com zamierza wprowadzić również, jesienią 2001 r., system Touroperator. Dzięki temu oprogramowaniu biura turystyczne będą mogły wprowadzać na serwer spółki informacje oimprezach.