W 2002 roku zysk Credit Agricole spadł o 27,5 proc.

W 2002 roku zysk Credit Agricole spadł o 27,5 proc. PARYŻ (Reuters) - Największy francuski bank detaliczny, Credit Agricole, poinformował w środę, że w 2002 roku jego zysk spadł o 27,5 procent z powodu przeciągającej się zapaści na rynkach finansowych oraz kłopotów w działach zagranicznych banku. Wyniki opublikowano na dzień przed tym jak francuska komisja nadzoru bankowego (CECEI) zbierze się po raz czwarty by zdecydować o wydaniu zgody dla planów przejęcia przez Agricole jego rywala Credit Lyonnais za 19,5 miliarda euro. Jeżeli transakcja ta dojdzie do skutku, powstanie jedna z 10 największych pod względem kapitalizacji rynkowej grup bankowych w Europie, kontrolująca 25 procent francuskiego rynku detalicznego. CECEI musi do 16 marca zdecydować czy planowana fuzja nie zaszkodzi konkurencji we francuskiej bankowości. Według środowego Le Figaro komisja postawi bankom warunek by pozbyły się 70-80 oddziałów. Po połączeniu nowa instytucja będzie mieć ich blisko 9300. Podczas konferencji transmitowanej na stronie internetowej banku, prezes Agricole, Rene Carron powiedział, że jest optymistystą jeżeli chodzi o powodzenie transakcji. "Czekamy na decyzję, ale projekt, który zaproponowaliśmy jest tym czego chcieli politycy. Nawet przez myśl nie przeszło mi, że decyzja (komisji) zmieni w znaczącym stopniu rzeczywistość ekonomiczną" - powiedział Carron. W ubiegłym roku Credit Agricole zarobił 1,064 miliarda euro wobec 1,468 miliarda euro w 2001 roku. Analitycy oczekiwali średnio zysku netto rzędu 1,03 miliarda euro. Zapaść na rynkach akcji zmusiła Agricole, podobnie jak inne banki, do utworzenie rezerw na potencjalne straty w portfelu inwestycyjnym. Negatywnie na wynikach odbiły się również wyniki działów banku w Argentynie i we Włoszech. ((Tłumaczył: Piotr Skolimowski; Redagował: Marcin Gocłowski; Reuters Messaging: piotr.skolimowski.reuters.com@reuters.net; Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, warsaw.newsroom@reuters.com))

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ