W agentach nieruchomości drzemie wiele talentów

Partnerem publikacji jest Otodom
opublikowano: 16-12-2021, 16:46

Konkurs Lider Nieruchomości Otodom 2021 w najbliższych miesiącach wyłoni najlepsze polskie agencje nieruchomości. Za tym projektem kryje się znacznie więcej – wsparcie całej branży w profesjonalizacji i kreowaniu coraz wyższych standardów.

Lider Nieruchomości Otodom to pierwszy i jedyny taki konkurs w całej branży. Do obecnej edycji można się zgłaszać do 31 grudnia 2021 r. Kandydaci będą weryfikowani w ramach opracowanego przez agencję badawczą IQS trzyetapowego procesu, który uwzględnia analizę jakościową oraz badanie Mystery Shopper. W efekcie powstanie ranking biur o najwyższej jakości świadczonych usług. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas transmitowanej ze studia TVN gali finałowej w marcu 2022 r. Jednocześnie otrzymają zaproszenie do współtworzenia Katalogu Dobrych Praktyk, który wytyczy kierunki rozwoju całej branży. To ważny krok w dalszej profesjonalizacji branży i budowaniu pozytywnego wizerunku agentów nieruchomości.

Według analizy Otodom i SWPS Innowacje „Szczęśliwy dom. Badanie dobrostanu Polaków”, aż co trzeci ankietowany w czasie pandemii zmienił mieszkanie, aktywnie szuka nowego lub zamierza je zmienić – mówi Anna Michałkiewicz, koordynator projektu Lider Nieruchomości Otodom.

Konkurs organizuje jeden z najpopularniejszych polskich serwisów nieruchomości – Otodom.

Dla entuzjastów i ekstrawertyków

Profesjonalizacja branży jest potrzebna szczególnie w dzisiejszych czasach – pandemia bowiem pobudziła ogromnie popyt na rynku nieruchomości.

– Według analizy Otodom i SWPS Innowacje „Szczęśliwy dom. Badanie dobrostanu Polaków”, aż co trzeci ankietowany w czasie pandemii zmienił mieszkanie, aktywnie szuka nowego lub zamierza je zmienić. Ergo, potrzebują wsparcia specjalisty – podkreśla Anna Michałkiewicz, koordynator projektu Lider Nieruchomości Otodom.

Nowa sytuacja wymaga więc od agentów nieruchomości przede wszystkim elastyczności i szybkiej reakcji na zmieniające się okoliczności i potrzeby klientów.

– Dobry agent nieruchomości to osoba o wielu talentach. Podstawą jest umiejętność budowania relacji z ludźmi, a także otwartość na drugiego człowieka i empatia. Sprzedaż czy zakup nieruchomości są związane z dużymi emocjami, często jest to dla wielu osób trudny i ważny moment w życiu. To raczej branża dla entuzjastycznych ekstrawertyków lubiących wyzwania i niezrażających się porażkami – zapewnia Katarzyna Pióro z krakowskiej agencji Brand & Sell, zdobywcy tytułu Lider Nieruchomości 2020 w województwie małopolskim.

Rynek nieruchomości jest dziś bardzo dynamiczny. Pojawia się coraz więcej nowych wymagających trendów. By dotrzymać im kroku, agenci muszą stale monitorować rynek.

– Różnorodność i szeroki wachlarz możliwości pracy agenta nieruchomości sprawia, że nie jest to zawód dla każdego. By spełniać się w tej branży, potrzebne są wysokie kwalifikacje, stałe doszkalanie, śledzenie rynku i nowości, ale tylko dla ciekawych tego zawodu staje się on pasją. Agent nieruchomości jest mostem łączącym te dwa elementy. W tej pracy gra się wiele ról, a cechy, takie jak otwartość, komunikatywność, elastyczność czy cierpliwość, pozwalają działać skutecznie i profesjonalnie – tłumaczy Ewelina Roman-Milczarek z agencji Limeno Nieruchomości w Olsztynie.

Zaangażowani i profesjonalni

Pozytywne wnioski płyną z badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” zrealizowanego w ostatnich miesiącach przez IQS na zlecenie Otodom. Wynika z nich, że w społeczeństwie polskim percepcja agentów nieruchomości w ostatnich latach znacznie się poprawiła. W tym roku już co druga osoba wyraża pozytywną opinię na ich temat, podczas gdy w 2017 r. było to jedynie 24 proc. badanych. Na owocną współpracę wpływa, według przedstawicieli branży, przede wszystkim uczciwość i szacunek wobec klienta, oraz wcześniej już wspomniane dobre zrozumienie jego potrzeb, a także elastyczność i adaptacja do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

Jednocześnie Polacy mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania co do współpracy z agentem nieruchomości. Przede wszystkim niemile widziana jest presja z jego strony przy podejmowaniu decyzji o transakcji. Chcą mieć na to tyle czasu, ile potrzebują. Oczekują również, że agent pomoże w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i w negocjacji najkorzystniejszej ceny, zweryfikuje status prawny nieruchomości oraz zagwarantuje bezpieczeństwo transakcji.

Na znaczeniu zyskują nowoczesne narzędzia. Najbardziej atrakcyjny w ocenie klienta jest wirtualny spacer 3D. Według badań Otodom, aż 73 proc. osób, chciałoby skorzystać z tej możliwości podczas dokonywania zakupu, a 61 proc. badanych uważa, że to rozwiązanie powinien oferować profesjonalny agent nieruchomości.

Przedstawiciele branży kojarzeni są przede wszystkim z zaangażowaniem, byciem pomocnym oraz profesjonalizmem.

– Na pozytywny odbiór agenta wpływa również to, że dba o interesy klienta oraz posiada szeroką wiedzę o oferowanych nieruchomościach i realiach rynkowych. Istotną rolę w profesjonalizacji tego zawodu odgrywa dzielenie się wiedzą i kompetencjami. Ten właśnie cel przyświecał zainicjowaniu przez Otodom takich projektów jak Akademia Rozwoju Agenta czy konkurs Lider Nieruchomości Otodom, o którym szczegółowe informacje można znaleźć na stronie https://lidernieruchomosci.otodom.pl/ – mówi Anna Michałkiewicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane