W branżowym portalu

DCZ
14-11-2008, 00:00

Tylko 15 proc. internautów w Polsce zdecydowanie nie zamierza zmieniać pracy.

Tylko 15 proc. internautów w Polsce zdecydowanie nie zamierza zmieniać pracy.

Aktywnie szuka nowego zajęcia 18 proc. użytkowników sieci. Przegląda oferty lub jest otwartych na ciekawe propozycje 67 proc. respondentów. Aż 79 proc. serfujących w sieci skupia się na szukaniu nowych wyzwań w ramach dotychczasowej branży — wynika z badania przeprowadzonego przez Jobs4 wśród pracujących internautów.

Najpopularniejszym miejscem przeglądania ofert rekrutacyjnych są portale poświęcone pracy (82 proc.). Niemal wszyscy zainteresowani zmianą pracy (95 proc.) mówią, że chcieliby poznać oferty w serwisie rekrutacyjnym poświęconym branży, w której obecnie pracują.

Branżowe lub przeznaczone dla określonej grupy zawodowej czy społecznej portale pracy od lat są popularne w Stanach Zjednoczonych. Według szacunków, w 2004 r. należało do nich 40 proc. rynku portali rekrutacyjnych w USA, a dwa lata później udział ten zwiększył się do 64 proc. Amerykanie mogą wybierać spośród serwisów np. dla informatyków (dice.com), lekarzy, pielęgniarek i farmaceutów (allhealthcareJobs.com), wykwalifikowanych urzędników (govermentJobs.com), emerytowanych wojskowych (VetJobs.com) czy fryzjerów (stylistjobs.com). Wiele portali w Stanach pomaga też znaleźć pracę w określonym rejonie (np. w JobCircle.com można wyniki zawęzić do kodu pocztowego, regionu lub odległości nie większej niż np. 10 mil od miejsca zamieszkania).

W Polsce aż tak wyspecjalizowanych portali jest niewiele, ale coraz więcej stara się zawężać krąg odbiorców do określonych branż.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / W branżowym portalu